Het merk a.s.r. biedt schade- en levensverzekeringen aan voor zowel de particuliere als de zakelijke markt. Onder de schadeverzekeringen vallen onder andere verkeer-, woon-, aansprakelijkheid- en rechtsbijstandverzekeringen. De a.s.r. levensverzekeringen zijn gericht op vermogensopbouw, -afbouw en –bescherming. Naast de schade- en levensverzekeringen heeft a.s.r. ook bancaire producten en pensioenregelingen in het assortiment. Het afsluiten van al deze producten vindt plaats via adviseurs. Daarnaast is er de mogelijkheid om via de a.s.r. website online te oriënteren. Deze tweedeling is gericht op de behoefte van de klant die ‘zelf doen’ afwisselt met persoonlijk advies.

https://www.asr.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,9 Gemiddeld rapportcijfer
6,8 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,1 Deskundigheid
6,9 Duidelijkheid
6,7 Vertrouwen
7,2 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

K. de Vries
| Gemiddelde score: 9,4
Passend en goed advies afgestemd op mijn persoonlijke situatie.
Gemiddelde score: 9,0
Snel en vakkundig advies gekregen.
Gemiddelde score: 8,6
a.s.r. denkt mee en helpt waar mogelijk. Nadat ik een klacht ingediend had waar a.s.r. niet direct verantwoordelijk voor was, werd ik zeer snel geholpen. Ik kreeg een vast aanspreekpunt en uiteindelijk werd alles naar volle tevredenheid geregeld.
H.J. Timmer
| Gemiddelde score: 8,4
Ik heb zelf 21 jaar als tussenpersoon bij a.s.r. gewerkt, vandaar rechtstreeks afgesloten. Anders kan rechtstreeks helemaal niet bij a.s.r.! . Altijd via intermediair afsluiten. Is alweer een vreemde constatering in deze vraaglijst, die suggereert... Lees verder » dat rechtstreeks nu wel kan. Ik gaf namelijk aan zelfstandig afgesloten, dan moet er eigenlijk worden gereageerd dit kan niet. Gaat altijd via een deskundige tussenpersoon.
Gemiddelde score: 8,1
Ik heb een vertrouwd gevoel.
Bob van Duuren
| Gemiddelde score: 7,9
Mijn gevoel bij ASR is een gevoel van vertrouwen en duidelijkheid. Het is transparant wat wel en niet gedekt is.
Gemiddelde score: 7,8
Ik moest het wijzigen van mijn polis per se via een tussenpersoon regelen, dat voelt wat omslachtig. Verder was het wel snel geregeld.
J H Engel
| Gemiddelde score: 7,6
Ik weet nooit of ik via a.s.r. rechtstreeks contact heb of via een tussenpersoon. Volgens mij het laatste. a.s.r is zeer hulpvaardig.
Gemiddelde score: 7,5
Je krijgt uitgebreide uitleg per telefoon en alles wordt netjes bevestigd met een e-mail. Ook ruim van tevoren sturen ze een aankondiging op wanneer de pensioendatum ingaat. De overdracht naar de nieuwe pensioen/Leven gaat correct zonder onduidelijkheden.
Gemiddelde score: 7,4
Per e-mail, telefonisch en per app te bereiken. Snel antwoord, ook op zaterdag.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 7,4
Na een inbraak en stormSchade kreeg ik een brief van mijn verzekering dat, als ik nog een Schaden meld dan gooide ze mij uit de verzekering, dus als ze kunnen vangen (lees niets aan mij kunnen verdienen !) dan ben ik niet meer welkom, ik vraag... Lees verder » niemand om bij mij in te breken en ook storm kan ik niet tegenhouden.
Gemiddelde score: 7,3
Ik heb over het algemeen weinig vertrouwen in banken en verzekeraars.
L.E.Koops
| Gemiddelde score: 7,0
De vragen die ik had zijn op een snelle fijne manier beantwoord, de verandering is doorgevoerd en schriftelijk bevestigd.
Gemiddelde score: 7,0
a.s.r. vinden we zeer bureaucratisch: een aanvraag komt binnen, en die wordt onder op de stapel gelegd. Na de wettelijke reageer termijn van 6 weken, kregen we eindelijk een bericht dat ze ermee bezig waren. Hierdoor liep er veel vertraging op... Lees verder » (totaal 10 weken moeten wachten) en hebben we zelfs boete moeten betalen omdat we over de termijn van de verkoop heen waren! Onze adviseur ging na ons voorval ook stoppen met a.s.r.. Ik hoop dat anderen een betere ervaring hebben met a.s.r., voor ons nooit meer. Helaas zitten we eraan vast en hopen dat het verder allemaal wel goed verloopt.
E. Martens
| Gemiddelde score: 6,9
ASR verzekeraars allemaal financieel jargon waarvan je als leek niets snapt en de woekerverzekeraar is er alleen maar op uit zo veel mogelijk geld aan mij te verdienen, beleggingsresultaten mag je blij zijn als je je inleg niet kwijtraakt.
Fransen
| Gemiddelde score: 6,8
Heb weinig contact met hun dus is een algemeen gevoel.
Gemiddelde score: 6,8
Het kan altijd beter en een verzekering is vaak moeilijk te begrijpen. Tot op heden geen klachten.
Gemiddelde score: 6,2
Administratieve slordigheden: contactgegevens die niet klopten en ook niet snel gecorrigeerd werden. Email ontvangen welke niet voor mij bestemd was. Helpdesk medewerker die geen goed antwoord had.
Gemiddelde score: 6,2
Nooit antwoord gekregen van de financieel adviseur. Ik wil dan ook van hem af en doe liever rechtstreeks zaken met de verzekeraar. Dan krijg ik wellicht beter antwoord op de vraag of overlijdensrisicoverzekering nog überhaupt nodig is.
a van den broek
| Gemiddelde score: 6,2
Duidelijke uitleg. Snel antwoord, de tijd genomen.
Gemiddelde score: 6,1
Krijg alleen brieven. Verder geen contact.
Gemiddelde score: 6,1
Ik werd netjes te woord gestaan en alles werd goed ter plekke voor me uitgezocht, ik kreeg vlot antwoord.
Gemiddelde score: 5,9
Niet veel contact. Wat ik ontvang is duidelijk.
R. van Doorn
| Gemiddelde score: 5,8
Heb ze de afgelopen tijd niet nodig gehad.
Gemiddelde score: 5,6
Ik vind over het algemeen verzekeraars zakkenvullers, vooral in eigen zak. In de meeste gevallen zijn verzekeraars niet thuis als je iets probeert te claimen.
Gemiddelde score: 5,6
Ik ben van mening dat verzekeraars wel geld willen verdienen maar liever niets uitkeren. Bij a.s.r. hebben we erg weinig contact gehad maar ze zijn wel duidelijk qua informatie en de medewerkers staan je vriendelijk te woord.
Gemiddelde score: 5,2
Mijn beoordelingen zijn laag, omdat a.s.r. zonder overleg zaken aanpast die hun ten goede komt, maar mij geld kost. Op vragen om een situatie te herbekijken wordt alleen gereageerd als er wordt betaald. Voel me niet echt een klant zo. Kan helaas ook niet zomaar weg.
Gemiddelde score: 5,1
Rommelige website. Lastig de info te vinden. Heel summiere informatie, moet je toch weer bellen.
Gemiddelde score: 5,0
Geen info nog nooit een beroep hoeven doen op een verzekering.
Gemiddelde score: 4,8
a.s.r. geeft het gevoel de klant niet op de eerste plaats te zetten. Weinig updates, alleen het hoognodige en bij een Schademelding (niet Leven) de zaak eerst proberen af te wimpelen alvorens serieus ernaar te kijken.
H.P van Essen-Wijburg
| Gemiddelde score: 4,1
Wanneer ik een vraag heb over mijn Schade-polis dan maakt A.S.R. (maar ook elke andere verzekeringsmaatschappij) gelijk een dossier op. Ik had een aantal vragen maar niet in 1 telefoongesprek gesteld en toen had ik direct een heleboel Schade... Lees verder » meldingen, maar dat was niet zo. Nu is er een dossier opgebouwd dat ik een "klant ben die mogelijk niet betrouwbaar" is. Dit terwijl ik geen claims heb ingediend, want die waren er immers niet. Enkel vragen. Als klant moet je tijdens het bellen dan eerst vragen naar de klantenservice en zelf vragen of je niet gelijk met een Schade afdeling belt. Vreemd vind ik dat.
W. Algra
| Gemiddelde score: 4,0
Verzekeraars in het algemeen maken van de weerbarstigheid van de materie (de voorwaarden, wettelijke regelgeving en de wijzigingen daarin) hun verdienmodel. Uiteindelijk moet er geld verdiend worden en daarvan is de klant het slachtoffer.
Gemiddelde score: 2,0
Gezien de hoeveelheid geld dat ik heb verloren door de “fantastische-ik-wordt-miljonair-producten” heb ik geen goed woord over voor a.s.r..
Gemiddelde score: 1,7
Zoals u waarschijnlijk begrepen hebt ben ik erg ontevreden. Mijn kapitaal verzekering, voorheen van de Amersfoortse is door ASR overgenomen. Deze komt in september vrij. Buiten dat ik al jaren geen winstuitkering heb gehad en het geld op een andere... Lees verder » wijze ergens moet onderbrengen kan dit niet bij ASR en kost dit ook nog veel geld. Duidelijk werd dat ASR mij niet wilde helpen en dat ik elders mijn heil zou moeten zoeken. Bovendien moest het snel want anders pikt de belastingdienst ook nog veel in. ASR bedankt. Ik heb nu een betere oplossing en niet bij ASR.