ABN AMRO Verzekeringen is een joint venture van NN Group (51%) en ABN AMRO Bank (49%). Ze combineert het beste van twee werelden; de verzekeringskennis van Nationale Nederlanden en de optimale service en advieskwaliteit van ABN AMRO Bank. ABN AMRO Verzekeringen biedt  ABN AMRO klanten levens- en schadeverzekeringen aan.

Voordelen van een verzekering bij ABN AMRO:

  • 24/7 hulp bij schade.
    Schade? Geen nood, we helpen u! Meld snel en simpel uw schade.
  • Aanbevolen door Consumentenbond en MoneyView
    Schadeverzekeringen met uitgebreide dekkingen, regelmatig goed beoordeeld door Consumentenbond en MoneyView.
  • Verzekerd van kwaliteit
    ABN AMRO Verzekeringen heeft het Keurmerk Klantgericht Verzekeren.
https://www.abnamro.nl/verzekeringen
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,1 Deskundigheid
7,0 Duidelijkheid
7,1 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Ben heel tevreden hoe ABN AMRO omgaat met zijn klanten en duidelijkheid geeft over hun producten.
g blokker
| Gemiddelde score: 9,7
Altijd correct, bij Schade coulant en snel betaald.
Gemiddelde score: 9,3
ABN AMRO Verzekeringen biedt duidelijke producten en voorwaarden, heeft een overzichtelijke website en een goede service.
J. Van Lenthe
| Gemiddelde score: 8,5
Ik ben zeer tevreden over ABN AMRO, ze geven je het gevoel dat het goed geregeld is, waardoor je over een heleboel zaken niet meer hoeft na te denken.
Gemiddelde score: 8,4
Prima, geen klachten.
Gemiddelde score: 8,4
Het contact met onze adviseur was steeds open, helder en begrijpelijk, en paste bij onze situatie. We kregen passend advies ook over de producten die we afnemen of af zouden kunnen nemen.
FSR
| Gemiddelde score: 8,0
Altijd bereikbaar, kan ook op afspraak face to face. Verzekeringen kun je online inzien, en 1x in de zoveel tijd wordt er doorgenomen of alle zaken nog up-to-date zijn.
Gemiddelde score: 8,0
Duidelijke en zakelijke verzekeraar.
Gemiddelde score: 7,8
Het advies over een Overlijdens Risico Verzekering bij de hypotheek was prima, het is immers geen spannend product. Het proces is dan ook vrij eenvoudig, bovendien is dit het soort verzekering waarvan je hoopt hem nooit nodig te hebben. Ik kan dus... Lees verder » nog niet oordelen over de afhandeling van claims.
Gemiddelde score: 7,8
Duidelijk en goed contact.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 7,8
Betreft uitkeringen uit oude lijfrente die ik al jaren geniet, geen contact nodig.
Gemiddelde score: 7,6
Ik kreeg helaas te horen dat mijn wijziging niet mogelijk zou zijn. Ik had huiswerk goed gedaan en heb in een e-mail gemotiveerd dat de wijziging wel mogelijk zou zijn. Daarna is deze alsnog goedgekeurd.
Gemiddelde score: 7,4
Deskundig en betrouwbaar. Voor mij was alles onder 1 dak belangrijk. Alles is makkelijk leesbaar en daardoor transparant.
Gemiddelde score: 7,4
Komt me degelijk over, vertrouwde naam.
E. van Hofwegen
| Gemiddelde score: 7,3
Over meerdere dingen ben ik tevreden. De keren dat ik Schade Had keerden ze zonder moeilijk te doen uit en dachten dat mee. Online is ook een en ander te regelen. Ze zijn denk ik wel vrij prijzig.
Gemiddelde score: 7,2
Ik vind dat overall de ABN AMRO er duidelijk is in communicatie. Het blijft natuurlijk een commercieel bedrijf, waardoor je nooit kan verwachten dat iemand 100% eerlijk is. Ze vertellen vaak ook wat meer in belang is voor de bank, maar daarnaast ook... Lees verder » van toegevoegde waarde kan zijn voor de klant. Ik vind dat er bij bepaalde keuzes voor verzekeringen duidelijker aangegeven moet worden wat de eventuele valkuilen zijn, zodat je op basis van alle info een goede keuze kan maken.
Gemiddelde score: 7,0
Ik had vraag over vergoeding.
Gemiddelde score: 7,0
Goed advies over aanpassen van onze hypotheek en bijbehorende verzekeringen.
P Hereijgers
| Gemiddelde score: 6,9
Als ik iets niet begrijp of een vraag heb staan ze altijd voor u klaar en lossen het ook op een nette. Manier.
Gemiddelde score: 6,8
De medewerkers van ABN AMRO Verzekeringen weten heel goed wat er wel en niet kan bij mijn pensioenverzekering. Dit in tegenstelling tot de medewerkers van ABN AMRO Bank. Ik zou willen dat ik in alle gevallen direct contact kon hebben met... Lees verder » Verzekeringen. Dat werkt sneller. Digitaal kan er nog wel wat verbeterd worden. Over de verzekering ben ik tevreden. Die doet wat ze zeggen dat die moet doen (tot nu toe).
Gemiddelde score: 6,7
Je moet de juiste medewerker treffen, maar dan is alles zo geregeld.
Gemiddelde score: 6,4
Simpel af te sluiten, alleen niet pro actief benaderd nadat verzekeringen stuk goedkoper waren geworden.
Gemiddelde score: 6,4
Bij het afsluiten van onze hypotheek hebben we te maken met een medewerker van de bank, die voor ons de Leven afsloot. Er was geen keuze, zei hij, dus ook geen uitleg verder.
T. Groenendaal
| Gemiddelde score: 6,3
Indertijd is ons een polis verkocht die nu als woekerpolis gezien wordt. ABN AMRO heeft nooit een duidelijk aanbod gedaan om e.e.a te herstellen, anders dan oversluiten naar een polis die voor ons duurder zou uitvallen.
L. Bock
| Gemiddelde score: 6,2
Kreeg onlangs een brief van de bank, over mijn verzekering. Daarin stond dat zij contact met ons zouden opnemen wat niet is gebeurd. Daarnaast hoop ik altijd dat de bank met ons rekening houdt bij wijzigingen die in ons belang zijn. Ik hoop dat dat zo werkt.
Gemiddelde score: 6,0
In basis is ABN AMRO een betrouwbare/ stabiele partij door de omvang maar ook juist door de omvang blijft de afstand tussen bedrijf en de klant te groot. De klant voelt zich hierdoor vaak niet persoonlijk behartigd.
peter
| Gemiddelde score: 5,7
De betaling was heel laag waar ik kon niks mee.
Gemiddelde score: 5,3
Eenmaal een verzekering afgesloten vindt er geen actieve contact en actualiteitscheck door ABN AMRO plaats. Tevens is gedurende de looptijd niet actueel duidelijk of de verzekerde som behaald wordt.
P. Bonga
| Gemiddelde score: 4,6
Ik heb het gevoel op de grote stapel te liggen. Ik krijg niet het gevoel dat men klantgericht bezig is.
Gemiddelde score: 3,6
Contactpersoon blijkt vertrokken, geen enkel bericht gehad.
M. Dales
| Gemiddelde score: 3,1
Ik heb in de jaren '90 via mijn toenmalige werkgever een premiespaar/spaarloon-regeling afgesloten, als voorziening voor de toekomst. Zonder enige kennisgeving is dit omgezet in een 'Leven' bij de ABN AMRO. Ik heb geen idee van de voor- of nadelen,... Lees verder » het is onmogelijk om iemand bij de ABN AMRO te spreken die kan uitleggen wat voor consequenties de omzetting voor mij heeft. Hoewel het mijn eigen spaargeld is, kan ik de rekening niet stopzetten. Dit alles geeft mij een vervelend gevoel, overgeleverd aan een weinig klantgerichte bank.
H. Honingh
| Gemiddelde score: 2,5
Er worden kosten in rekening gebracht (ruim 1100 euro) die nergens zijn vastgelegd en ook niet worden verklaard. Zelfs met een beleggingshorizon van 12 jaar is het beleggingsresultaat nihil, terwijl concurrenten in diezelfde periode een rendement... Lees verder » behalen van ruim 7%. Bij navraag wordt geen antwoord gegeven en bij aandringen een ontwijkend antwoord op de vraag waarom provisie betaald moet worden, dat antwoordproces wordt zó getraineerd, dat het vervolgens te laat is voor het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening.