Aegon voelt zich verantwoordelijk voor financiële bewustwording van mensen. Daarom helpen we wereldwijd zo’n veertig miljoen klanten met oplossingen op het gebied van pensioenen, verzekeringen en vermogensbeheer. We ontwikkelen producten die u financieel zelfstandig en onafhankelijk maken.

Aegon’s levensverzekeringen helpen klanten en hun naasten met de financiële gevolgen van overlijden, of van juist heel oud worden. Onze klanten kunnen zich verzekeren tegen de financiële gevolgen van overlijden met een overlijdensrisicoverzekering. Met een lijfrenteverzekering zijn klanten verzekerd van een tijdelijke of levenslange inkomensaanvulling op hun pensioen.

https://www.aegon.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,2 Gemiddeld rapportcijfer
7,1 Algemene tevredenheid
7,2 Klantgerichtheid
7,3 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
7,0 Vertrouwen
7,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

N.v.d. knokke
| Gemiddelde score: 9,6
Wij hebben een adviseur om door een ring te halen. Al meer dan 30 jaar bij dezelfde verzekering. Voelt zo goed en veilig. Onze tussen persoon c.q. adviseur is een bijzonder mens.
Gemiddelde score: 9,5
AEGON is betrouwbaar, misschien niet altijd goedkoopste, maar wel goed, met goede producten.
Gemiddelde score: 9,4
Ik heb geen Leven bij AEGON afgesloten maar een pensioenuitkering.
Gemiddelde score: 9,2
Zowel over de financieel adviseur als over AEGON zijn weer zeer tevreden. We hebben meerdere producten via AEGON en worden vriendelijk geholpen bij vragen en de app is zeer gebruiksvriendelijk.
Gemiddelde score: 9,1
Alles is duidelijk en goed geregeld, heldere afspraken en duidelijke taal. Volgens mij ook een positieve prijs - kwaliteit verhouding.
Gemiddelde score: 8,9
Het ging om het verzilveren van een lijfrente polis en het openen van een lijfrente uitkering straks met daarin ook opgenomen de polissen van 2 andere verzekeraars. AEGON ging per direct, Postbank met weinig moeite maar enige tijdsduur en a.s.r. asociaal lastig en tijdrovend.
J. Haaijer
| Gemiddelde score: 8,8
Adviseur komt thuis en neemt de tijd om alles door te spreken.
W.Th.A. Balk
| Gemiddelde score: 8,4
Ik ben gepensioneerde van AEGON en weet dus bij wie ik moet wezen om uitleg te krijgen.
Jeannet
| Gemiddelde score: 8,3
De financiële adviseur is mijn zus.
D . Van leeuwen
| Gemiddelde score: 8,3
Ze zijn altijd bereikbaar om mijn vragen te beantwoorden.
Meer lezen »
G.Hoos
| Gemiddelde score: 8,2
Al jaren heb ik voor de verzekeringen te maken met een assurantie-verzekerings tussenpersoon. Meestal reageert hij snel op een e-mail. De site van AEGON is niet altijd duidelijk. Heb regelmatig via een chat het juiste aan kunnen geven.
Gemiddelde score: 8,2
Ik heb niet veel te maken met AEGON over de Leven. We hebben hem, we betalen ervoor en ik hoop hem nooit te hoeven gebruiken. Ik hoef er dus ook geen contact over te hebben.
Gemiddelde score: 8,1
AEGON is zakelijk maar ook duidelijk.
Gemiddelde score: 8,1
Volgens mij zit het wel goed, maar dat zal blijken insturen ik de verzekering nodig heb. Met andere verzekeringen blijkt mijn adviseur mij goed geadviseerd te hebben, dus ik hoop dat dat ook geldt voor de Leven.
Henri
| Gemiddelde score: 8,1
Indien er vragen zijn, worden deze telefonisch duidelijk beantwoord.
Gemiddelde score: 8,1
Contact gaat via onze adviseur, maar papieren zijn makkelijk te lezen. Duidelijk met nummer waarop te bereiken.
TT
| Gemiddelde score: 8,0
Ik vind mijn verzekeraar goed, helder communiceren en snel.
E Beek
| Gemiddelde score: 8,0
Site van AEGON is transparant en helder. Echter weet je pas wat je echt aan een verzekeraar hebt als je er aanspraak op wilt maken. .
Mw. T. Boiten
| Gemiddelde score: 7,8
AEGON heb ik vertrouwen in, mijn Leven groeit, ik krijg waar voor mijn geld en tevens eenvoudige overzichten wat ik begrijp en altijd klantvriendelijk.
Gemiddelde score: 7,8
Ik doe altijd goede zaken met AEGON, ik heb er geen klachten over.
M.J. van de Kuit
| Gemiddelde score: 7,8
Ik ben zeer tevreden over AEGON wat betreft mijn verzekeringen en hun service. Maar ik heb geen Leven.
Gemiddelde score: 7,5
De verzekering is afgesloten met bepaalde voorwaarden en ik vertrouw erop dat beide partijen die nakomen. Dat is het minste en ook enige dat ik vraag. Voor de rest geen gezeur.
Gemiddelde score: 7,2
5 jaar geleden een Leven afgesloten. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Gemiddelde score: 7,2
Product is gebonden aan wettelijke afspraken. Ik heb niet het idee dat AEGON daar iets positief extra voor de verzekerde aan toevoegt.
Gemiddelde score: 7,1
Overall zeer tevreden. Alleen over de opbouw van de prijs niet tevreden, bij het afsluiten gekeken naar de maandelijkse kosten. Vervolgens worden deze 2 jaar na afsluiten fors verhoogd waarvan de reden voor deze verhoging niet helder is. Daarnaast wordt dit niet gecommuniceerd.
Gemiddelde score: 7,0
AEGON geeft mij een duidelijk en eerlijk antwoord, zodoende de juiste keuze te maken voor mijn AEGON producten in de toekomst.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb veel moeite moeten doen, zelf om alles voor elkaar te krijgen. Gelukkig heb ik een goede medewerker (thuiswerker) getroffen, een juriste die mij zeer goed heeft geholpen. Dankzij haar is t gelukt maar je denkt dat zij t regelen, maar jij... Lees verder » krijgt advies om alles goed te regelen en dat kost ook nog eens behoorlijk wat.
Marian
| Gemiddelde score: 6,5
AEGON is niet de goedkoopste maar wel een goede.
Gemiddelde score: 6,3
Weinig of geen contact met AEGON of tussenpersoon. Tussenpersoon wordt vaak gewisseld.
Gemiddelde score: 6,2
On/line contact en info verkrijgen loopt allemaal prima. De jaarlijkse kosten zijn mijns inziens veel te hoog.
Gemiddelde score: 6,2
Je moet ergens verzekerd zijn en dan leek AEGON wel goed.
A van Thiel
| Gemiddelde score: 5,9
De tussenpersoon is soms niet of moeilijk te bereiken. AEGON zelf bellen helpt niet want die sturen me terug naar de tussenpersoon.
N. Clarijs
| Gemiddelde score: 5,6
Er is geen contact vanuit de verzekeraar persoonlijk. Er worden enkel overzichten gestuurd.
M.Jansink
| Gemiddelde score: 5,5
Ik vind het storend dat ik geen duidelijk antwoord krijg hoe ik een uitbetaling kan krijgen van de Leven. Moet ik bellen? .. Moet ik het schriftelijk aanvragen? .... Hoe lang duurt het voor de aanvraag gehonoreerd wordt? ... Waarom kan ik het beter aanvragen als ik AOW krijg? ...
Gemiddelde score: 4,5
Lijfrentepolis 18 geleden afgesloten door verandering van pensioen leeftijd een spaarrekening moeten afsluiten en nu het op uitkeren komt weer een nieuwe rekening moeten openen en nog geen geld maar voor alle diensten kan je wel betalen 2X 250 en 2X75 euro.
J.W. Tjeenk Willink
| Gemiddelde score: 3,8
AEGON (de heer Joosten) was zeer attent.
Gemiddelde score: 3,5
Ik kom misschien extreem negatief over, maar ik ben inmiddels voor dezelfde polis (sen?) bij de 6e of 7e tussenpersoon aangekomen. Recent een brief gekregen over een polis, toen ik belde voor meer info (dat stond in de brief) kon men mij niet... Lees verder » vertellen waar het over ging en over welke polis, terwijl ik verschillende polisnummers had. Waardeloze tussenpersonen. Dat terwijl ik voor mijn andere verzekeringen bij een en dezelfde zeer bekwame tussenpersoon zit.