Allianz is onderdeel van Allianz Group. Dat is een van de grootste financiële instellingen ter wereld, met meer dan 85 miljoen klanten en 142.000 medewerkers in 70 landen. In Nederland zijn we sterk in schadeverzekeringen, levensverzekeringen, inkomensverzekeringen en vermogensbeheer. Van autoverzekering tot arbeidsongeschiktheidsverzekering, en van overlijdensrisicoverzekering tot ondernemerspensioen. Wij helpen iedereen de juiste beslissingen te nemen. Zowel privé als zakelijk.

https://www.allianz.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
7,2 Klantgerichtheid
7,3 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
Contact met verzekeraar
Dit cijfer ontbreekt omdat in het panel het aantal klanten dat recentelijk contact heeft gehad met de verzekeraar te laag is
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

T. de Jong
| Gemiddelde score: 10
Mijn tussenpersoon van Rond Verzekeringen & Hypotheken heeft uitstekend alle voordelen van de Allianz overlijdensrisicoverzekering met ons besproken en uitgelegd waarom juist deze polis van Allianz voor ons de beste is.
Gemiddelde score: 9,4
Prima, duidelijk en geen klachten.
Gemiddelde score: 9,0
Weinig zaken mee gedaan maar tot zover meer dan tevreden. Hoe minder contact hoe beter in dit soort situaties.
Gemiddelde score: 8,8
Ik ben erg tevreden over de manier van afsluiten, de info die ik ontvangen heb en heb het gevoel gekregen welkom te zijn en gewaardeerd te worden als klant.
Rob van der Beek
| Gemiddelde score: 8,8
Ik heb een ingegane lijfrente, die uitkeert tot mijn 65e verjaardag dan wel eerder bij overlijden. Tot nu toe is de kwartaaluitkering steeds tijdig overgemaakt. Bij wijziging van het netto uit te keren bedrag ontvang je een overzicht. Tevens wordt... Lees verder » het jaaroverzicht ten behoeve van de Inkomstenbelasting voor 1 maart verzonden.
Gemiddelde score: 8,6
No-nonsense verzekeraar met duidelijke polis.
J. ten Kate
| Gemiddelde score: 8,5
ORV van Allianz afgesloten ihkv een hypotheek, waarbij prijs/kwaliteit voornaamste criterium was. Sinds afsluiting geen contact nodig gehad.
Gemiddelde score: 8,3
In geval van mijn gestolen auto heeft Allianz mij uitstekend geholpen en Schadeloos gesteld.
Gemiddelde score: 8,3
Prettige verzekeraar die aan mijn wensen voldoet.
P.G. Krouwel
| Gemiddelde score: 8,2
Allianz komt op mij over als een betrouwbare en deskundige verzekeringsmaatschappij. Als ik een vraag stel (meestal per e-mail) komt er altijd relatief snel een antwoord. Ook telefonische contacten verlopen soepel.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,2
Allianz staat voor mij voor een betrouwbare verzekeraar met wie het prettig zaken doen is.
Gemiddelde score: 7,9
Vlot geregeld.
Gemiddelde score: 7,8
Ik was verplicht om via een tussenpersoon de Leven af te sluiten. Dat kostte mij extra geld terwijl ik vanuit mijn achtergrond precies wist hoe alles rondom deze verzekering in elkaar zat.
Gemiddelde score: 7,8
De verzekering is afgesloten, loopt en het is ons duidelijk wat het eindresultaat is.
Gemiddelde score: 7,7
Het afsluitproces kan wat overzichtelijker, door hoge bloeddruk werd mijn premie iets duurder maar in de oorspronkelijke communicatie leek het alsof er een behoorlijke afwijking zou zijn. Daarnaast wellicht meer opties voor premiebepaling aanbieden... Lees verder » in plaats van alleen maandelijks, bijvoorbeeld jaarlijks vooruit of in 1x premievrij maken van verzekering, kan voor een klant ook aantrekkelijk zijn.
E. Vd Haar
| Gemiddelde score: 7,7
Alles verloopt naar wens.
Gemiddelde score: 7,6
Vriendelijk en duidelijk. Maar ik heb alleen nog maar om informatie gevraagd, niet om uitkeringen. Ik weet niet hoe ze dan zijn.
Gemiddelde score: 7,6
Tevreden over de verzekering.
Gemiddelde score: 7,6
Ik ben gewend door mijn vroegere werk om ingewikkelde tekststukken te lezen en begrijpen. Zonder die kennis vind ik het vrij moeilijk om te begrijpen wat ik nu verzeker en wat de financiële gevolgen zijn van die verzekering. Dat moet simpeler kunnen.
W.Kooij
| Gemiddelde score: 7,5
Verzekeren is altijd een moeilijke zaak, vooral met de vele kleine lettertjes daar kan mijn verzekeringsadviseur ook niet veel aan veranderen. Ik vindt dat de wet hier duidelijkheid in moet geven. Met al die kleine lettertjes proberen de grote... Lees verder » maatschappijen onder een uitkering uit te komen. Daar kan mijn tussenpersoon ook niets aan veranderen. Met de mogelijkheden die hij heeft is zijn dienstverlening voor ons optimaal.
Gemiddelde score: 7,5
Ik ben positief over mijn levensverzekeraar. Alle contacten waren duidelijk en prettig. Er waren geen redenen voor misverstanden of onenigheid. We wisten waar we aan toe waren.
J de Brouwer
| Gemiddelde score: 7,4
Prima service, heldere voorwaarden.
Gemiddelde score: 7,3
De behandeling van de verzekeringsaanvraag werd correct en snel afgehandeld. Vooralsnog geen overig contact nodig geweest met Allianz.
Gemiddelde score: 7,2
Allianz staat bij mij voor duidelijkheid, correctheid en flexibel.
Gemiddelde score: 7,2
Mede door het beperkte contact met de verzekeraar kan ik niet een volledige beoordeling geven. De verzekering loopt en zolang er niets gebeurd gaat het goed. Ook in mijn situatie zou het vanuit de verzekeraar goed zijn af en toe eens contact te... Lees verder » houden met de klant. Ik ben van mening dat ook bestaande klanten het gevoel moeten hebben dat ze er nog zijn en klant zijn.
Gemiddelde score: 7,1
De Leven is gewoon een beetje een black box voor me. Ik heb zelf niet doorgevraagd of onderzoek gedaan en gewoon maar geloofd wat er gezegd werd door de adviseur. Anders dan hoeveel het uitkeert in geval van overlijden en of dat genoeg is om de... Lees verder » hypotheek te kunnen blijven betalen, weet ik niets. Dus overige voorwaarden heb ik geen idee van.
P Kruys
| Gemiddelde score: 7,0
Verzekering 5,5 jaar geleden afgesloten. Sindsdien geen contact meer gehad.
M. Knaap
| Gemiddelde score: 6,9
De informatie op de website is in principe duidelijk. Alleen de informatie over de gezondheidscheck en wat daar precies verwacht werd, was van tevoren niet geheel duidelijk. Verder was de gezondheidsvragenlijst heel lastig in te vullen, omdat het om... Lees verder » gedetailleerde informatie vraagt uit het verleden. Een medewerker gaf aan dat het voldoende was om in te vullen wat ik nog wist, maar omdat je tekent voor het kloppen van de gegevens (waar je dus op afgerekend kan worden als ze zouden moeten uitkeren) voelde dit niet helemaal goed.
Gemiddelde score: 6,9
Allianz doet wat ze zegt te doen en service is goed en je wordt goed geholpen.
Gemiddelde score: 6,8
Mijn bestaande Leven loopt al 25 jaar. In al die jaren misschien 1 of 2 keer contact gehad. Daarom dus lastig om een duidelijk oordeel te hebben.
Gemiddelde score: 6,7
Vanwege een al lopende verzekering bij Allianz die ging uitkeren heb ik om belastingtechnische redenen moeten besluiten om een nieuwe verzekering af te sluiten bij hen. Dit was niet mijn wens maar de wijze waarop zij het hebben geregeld is goed gegaan.
Gemiddelde score: 6,7
In mijn jaarlijkse informatie van Allianz staat niets over de hoogte van de uitkering bij overlijden. Hiervoor moest ik op zoek naar de polis op hun website. Dat vind ik onnodig complex.
Gemiddelde score: 6,6
Allianz heeft bij de screening voor toelating toegezonden documenten amper/niet gelezen en door 1 woord wat ze lazen ons afgewezen. Nadat ik nogmaals met dezelfde documenten en een aanvullende brief bezwaar hier tegen heb gemaakt lieten ze ons gelukkig alsnog toe tot de Leven.
ron
| Gemiddelde score: 6,5
Goed geregeld.
S.J. Smits
| Gemiddelde score: 6,4
Allianz is een grote verzekeraar met redelijk heldere voorwaarden. Wat alleen tégen verzekeraars spreekt is hun steeds meeliften met recessies e.d. terwijl economische vooruitgang maar zeer mondjesmaat meegenomen wordt. Daarnaast rekenen ze qua... Lees verder » kosten e.d. vaker naar zichzelf toe dan in het voordeel van de klant.
Gemiddelde score: 5,7
De verzekering bij Allianz is overgenomen door tussenpersoon Amstelgeld. Een zeer opdringerige en onprofessionele organisatie, die buiten medeweten van onze tussenpersoon ons pushte en agressief benaderde.
Gemiddelde score: 5,4
Ik ben tevreden over de dienstverlening bijpassend bij het product.
Gemiddelde score: 5,0
Doen heel moeilijk wanneer de uitkeringsdatum in zicht komt, gaat heel stroef lijkt wel of ze niet uit willen keren.
A Oostermann
| Gemiddelde score: 4,0
Ik weet niets over Allianz.
Gemiddelde score: 3,8
Ik heb geen vertrouwen in banken en verzekeraars omdat die naar mijn idee over de rug van de klanten enkel en alleen uit zijn op eigen gewin. Deze beoordeling slaat dus niet alleen op Allianz.
Gemiddelde score: 2,4
Dramatisch, gewoon dramatisch. Komen afspraken niet na. Gooien de hoorn erop, zeggen a en doen vervolgens b.
Gemiddelde score: 1,0
Deze Leven is verpand aan de hypotheek en is een zgn.. Woekerpolis. Ondanks financiële 'compensatie' van Allianz voor het te verwachten tekort op de aflossing van de hypotheek, is de overlijdensverzekering hard aan het stijgen waardoor deze inteert op de ingelegde premie.