Wij zijn een internationaal familiebedrijf opgericht in 1935 door Heinrich Faßbender vanuit de overtuiging dat iedereen toegang moest hebben tot het recht, ook als ze geen advocaat konden betalen. Vandaag de dag zijn we nog net zo gedreven om mensen echt te helpen. Wij zien de samenleving juridiseren en het recht digitaliseren. Naast betaalbaarheid, zal toegang tot de beste rechtshulp steeds belangrijker worden. Met onze innovaties zorgen we voor de beste en meest actuele juridische oplossingen voor onze klanten. En zodra mensen het zelf niet meer kunnen oplossen, staan wij voor ze klaar. Meer dan 70.000 keer per jaar. En dat we dat dat goed doen, blijkt wel uit de gemiddelde klantwaardering van 8,3 die klanten ons geven nadat we een zaak voor ze hebben behandeld.

Met ARAG kun je op het recht vertrouwen.

Wilt u dat wij voor u klaar staan wanneer dat nodig is? Vraag dan om een rechtsbijstandverzekering van ARAG bij uw verzekeringsadviseur

https://www.arag.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,6 Gemiddeld rapportcijfer
7,6 Algemene tevredenheid
7,7 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,6 Duidelijkheid
7,5 Vertrouwen
8,1 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

L van der Aa
| Gemiddelde score: 10
De afgelopen 2 jaar heeft ARAG zich ingezet voor mij met betrekking tot een ongeval waarbij ik betrokken was. Ik ben 100 % tevreden over alle stappen die er gezet zijn. Ze komen echt op voor je belangen.
Gemiddelde score: 9,8
Bij ARAG hebben wij het gevoel dat alles goed geregeld is en dat er snel gehandeld kan worden in geval van Schade, onrecht of zodra er onmiddellijk wijzigingen doorgevoerd moeten worden. Dat geeft rust.
J.Kersten
| Gemiddelde score: 9,6
Zodra je rechtsbijstand nodig hebt om wat voor conflict of situatie, je wordt heel snel en goed geholpen door Arag.
Gemiddelde score: 9,6
ARAG Rechtsbijstand is vooral duidelijk, transparant en snel in hun communicatie naar mij als klant en altijd behulpzaam, klantvriendelijk en oplossingsgericht.
Gemiddelde score: 9,4
ARAG werkt adequaat en geeft eerlijke info over hetgeen verzekerd is, ze werken correct en reageren zeer tijdig.
Gemiddelde score: 9,4
Vorig jaar had ik ze nodig. Alles werd netjes, naar tevredenheid en in overleg afgehandeld.
M.Heusschen
| Gemiddelde score: 9,2
Vriendelijke behulpzame en vakkundige medewerker die zelf initiatief nam en alle tijd had.
Gemiddelde score: 9,1
Na melden was de Schade binnen 2 weken vergoed.
Gemiddelde score: 8,9
Het is al meerdere jaren geleden dat we ARAG moesten inschakelen. Ze hebben het toen goed voor ons opgelost. We hebben ze daarna niet meer nodig gehad, maar je weet nooit wanneer weer wel. Dus blijven we gewoon via hen verzekerd.
Esther Z
| Gemiddelde score: 8,9
Mijn jurist van ARAG zat bovenop mijn Schadezaak. Zij was zeer deskundig, makkelijk bereikbaar, duidelijk en zeer netjes in al haar communicatie.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 8,8
Luistert goed en geeft goede tips en adviezen. Reageert snel en waakt over je belangen. Snel en goed resultaat.
A. Hermans
| Gemiddelde score: 8,7
Terzake kundig, behulpzaam, afspraken na komen, mij op de hoogte houden van de voortgang.
Gemiddelde score: 8,7
Afgelopen kwartaal contact gehad. Deskundig en juist advies gekregen. Dankzij ARAG snel opgelost.
Eric
| Gemiddelde score: 8,6
Moeilijk alle vragen te beantwoorden omdat ik de polis digitaal heb afgesloten, niemand gesproken heb en nog geen beroep op de verzekering heb hoeven te doen.
Gemiddelde score: 8,6
De Schade die ik gehad heb is zonder problemen opgelost. Ook de Schade die mijn dochter had is prima opgelost en geregeld.
R. Blokhuis
| Gemiddelde score: 8,5
Betrouwbaar en snel antwoord op vragen en problemen.
Gemiddelde score: 8,4
Geen enkel probleem ervaren. Niet bij de aanmelding, duidelijke papieren, uitleg en polissen. Wijzigingen van polissen worden duidelijk doorgegeven. De keer dat ik ze nodig had was er vriendelijk en duidelijk contact met een medewerker. Zij... Lees verder » luisterde, stelde relevante vragen en dacht duidelijk goed mee. Zeer prettige ervaring. Snelle afhandeling.
Gemiddelde score: 8,4
Snel en eerlijk geholpen.
Gemiddelde score: 8,4
Toegankelijk, duidelijke adviezen, proactief, eerlijk.
Gemiddelde score: 8,2
We worden serieus genomen en goed geholpen.
Gemiddelde score: 8,2
Ik ben zeer tevreden over de bijstand, die ik heb gekregen. Er werd duidelijk en helder gecommuniceerd.
Gemiddelde score: 8,1
Tien jaar geleden ben ik heel goed geholpen door ARAG na een aanrijding met letsel mijnerzijds, probleemloze afhandeling en Schadevergoeding van de tegenpartij gekregen.
H.Dingelstad
| Gemiddelde score: 8,0
Heb een ARAG rechtsbijstand verzekering doch nog nooit gebruik van gemaakt dan wel een beroep op ARAG gedaan. Geen ervaring dus.
Gemiddelde score: 7,8
De rechtsbijstandsverzekeraar geeft advies op basis van de wet- en regelgeving, maar kijkt niet verder naar andere mogelijkheden om resultaat te behalen.
Gemiddelde score: 7,8
Bij mijn zaak een tijd geleden, het idee dat er meer uit te halen was. In mijn directe omgeving ervaren dat een zaak zéér traag ging.
Gemiddelde score: 7,7
Goed gevoel bij de voorwaarden en via via goede verhalen over gehoord.
Gemiddelde score: 7,7
Indien nodig kunnen we makkelijk een Schade melden via een app.
Gemiddelde score: 7,6
Verzekering luistert naar mij en heeft de Schade die ik heb geleden keurig netjes en snel opgelost.
Gemiddelde score: 7,4
Duidelijke informatie. Je weet waar je aan toe bent.
Gemiddelde score: 7,2
Persoonlijk vind ik het niet prettig dat mijn vragen / verzoeken worden uitbesteed aan derde partijen. Het is tot op zekere hoogte goed dat communicatie met deze derde partij loopt, echter mijn verzekering loopt via ARAG. Ivm kwaliteitswaarborging is nauwer contact tussen partijen gewenst.
Gemiddelde score: 7,1
De jurist van ARAG Rechtsbijstand heeft mij een aantal jaren geleden vriendelijk en netjes geholpen. De jurist was ook altijd bereikbaar. Op een gegeven moment bleek mij echter dat die ARAG-medewerker, ondanks de goede inzet, voor mij beslist niet... Lees verder » het beste resultaat wist te bereiken. Ik heb daarvoor helaas zelf een advocaat / jurist van een (ander) advocatenbureau moeten inschakelen. Die advocaat bleek veel deskundiger op het gebied van arbeidsrecht en rechtsbijstand en dat woog vanzelf voor mij het zwaarste in het juridische gevecht. Uiteindelijk heb ik er voor gekozen die advocaat voor eigen rekening in de arm te nemen en die heeft ook werkelijk het maximale er voor mij uitgehaald, ook financieel. Dat betekende tegelijkertijd dat de al jaren door mij aan ARAG betaalde premie zijn geld niet opbracht, want ARAG wilde die door mij ingeschakelde advocaat niet vergoeden. Wat dat betreft zou ARAG veel flexibeler moeten zijn en in overleg met de klant de keuze voor een door de klant gevonden advocaat moeten honoreren én vergoeden! Ik wil hiermee vanzelf niets afdoen aan de goede inzet en de zeer vriendelijke en goede bejegening van de ARAG-medewerker die aan mij toegewezen was. Alle lof daar voor. Maar inhoudelijk gezien was de door mijzelf ingeschakelde advocaat veel deskundiger en wist die veel meer voor mij te bereiken. En dat was vanzelf mijn doel en voor mij het belangrijkste.
Gemiddelde score: 6,8
Weinig of geen contact, alles wordt afgehandeld door tussenpersoon.
Gemiddelde score: 5,9
De zaak heeft naar mijn mening te lang gelopen door het steeds veranderen van medewerkers.
Gemiddelde score: 5,4
De drempel ligt erg hoog om een verzoek in te dienen. Alles moet compleet ingevuld worden via een online formulier incl. uploaden van documenten, anders doen ze niets dan vage info geven.
Gemiddelde score: 4,8
N.a.v. een ongeval op het werk waarbij lichamelijk letsel werd opgelopen heeft ARAG heel weinig voor mij gedaan. Ik werkte op dat moment alleen in een pand. Er was niemand aanwezig die mijn ongeval had gezien. Het ongeval is te toe wijzen aan mijn... Lees verder » werkgever omdat deze de nodige en veilige materialen op dat moment niet aan mij had geleverd. Maar ik moest desondanks de opdracht uitvoeren terwijl het niet volgens de veiligheidsvoorschriften kon worden uitgevoerd. Ik heb toen mijn werkgever aansprakelijk gesteld. Contact opgenomen met ARAG en de zaak voorgelegd en gevraagd wat ik moest doen. Er werd mij als eerste gevraagd of er getuigen van het ongeval waren en als die er niet waren had het geen zin om een procedure op te starten. Daar heb ik het mee moeten toen. Door het lichamelijk letsel ben ik na een lange ziekteperiode ontslagen. Met alle gevolgen van dien. Inkomensterugval, blijvend letsel. Ik zal ARAG bij niemand aanraden want ze maken zich heel makkelijk vanaf.