Ardanta is 50 jaar specialist in uitvaartverzekeringen en is onderdeel  van ASR Nederland N.V. Ardanta is een van de grootste uitvaartverzekeraars van Nederland. Maar een traditionele uitvaartverzekeraar is Ardanta niet. We helpen u en uw nabestaanden met praktische zaken rond de uitvaart. Ardanta helpt u ook om nu overzicht te krijgen rond overlijden. Veel praktische zaken zijn vooraf te regelen. Wat er met uw huisdier na uw overlijden gebeurt. Of welke muziek u tijdens de uitvaart wilt. En bij al deze vragen en wensen zijn we er voor u. Door het aanbieden van checklists en praktische informatie. Ook helpen we u over overlijden te praten met uw familie en vrienden. We maken het niet moeilijker dan het is. We houden het liever simpel. Overzichtelijk. En nuchter. Voor u en voor uw nabestaanden. Zodat u zich niet onnodig druk hoeft te maken. En rust krijgt. Om te genieten van het leven.

https://www.ardanta.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,0 Gemiddeld rapportcijfer
6,9 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
6,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Bij vragen direct antwoord terug. Klantvriendelijk en ze luisteren naar je vraag.
Gemiddelde score: 9,7
Duidelijk die zich houdt aan de gemaakte afspraken over bijvoorbeeld extra winst.
Gemiddelde score: 9,6
Men heeft mij bijzonder goedgeholpen toen ik in verband met het overlijden van mijn echtgenoot voor allerlei zaken kwam te staan waar ik nooit eerder mee te maken heb gehad. De uitkering van de overlijdensverzekering kwam vlot tot stand waardoor ik... Lees verder » de rekeningen direct kon voldoen zonder te hoeven voorschieten. Ook werd ik geholpen met dingen waar ik zelf nog niet eens bij stil had gestaan.
G. Deen
| Gemiddelde score: 9,3
Mijn Adviseur is een medewerker van een adviesbureau dus niet van de verzekeraar die ik persoonlijk en direct kan benaderen op alle manieren en aanvankelijk het probleem lost hij direct op of ik op zeer kort tijd bestek een bezoek van hem en het... Lees verder » wordt dan in orde gemaakt hetgeen moet gebeuren. PS. ik heb in het verleden ook rechtstreeks contact gehad met de verzekeraar en werd ook uitstekend geholpen door Ardanta medewerker.
Ben Verhoeven
| Gemiddelde score: 9,1
Wij hebben gelukkig nog geen gebruik hoeven te maken van de verzekering. Wij worden keurig op de hoogte gehouden van ontwikkelingen et cetera. Ook eerdere telefonische vragen van ons werden deskundig en tot tevredenheid beantwoord.
Gemiddelde score: 8,7
Goede uitleg, luisterde naar klant en advies is ook goed.
R. Smoorenburg
| Gemiddelde score: 8,3
Een verzekering met een duidelijke boodschap en goede informatie.
Leo Paans
| Gemiddelde score: 8,3
Bij het afsluiten werden er aanvullende vragen gesteld over mijn gezondheid. Deze vragen waren essentieel voor het bepalen van de premie en dat doen lang niet alle verzekeraars, waardoor je er later mee kan worden geconfronteerd en dit gevolgen kan... Lees verder » hebben voor de uitkering. Ardanta heeft hierin dus een groot pluspunt en hierdoor komt een klant niet voor verrasseringen te staan achteraf.
Gemiddelde score: 8,0
Weinig kunnen beoordelen omdat we alleen uitvaartverzekering hebben bij Ardanta. Gelukkig nog niet nodig gehad.
Gemiddelde score: 8,0
Beste voorwaarden van Nederland, duidelijk systeem, makkelijk aan te vragen.
Meer lezen »
E van Buuren
| Gemiddelde score: 7,6
Fijne en heldere communicatie.
Gemiddelde score: 7,3
Ik krijg veel post van ze toegestuurd maar ook via internet, voor vragen kan je altijd bellen.
J. Korsuize
| Gemiddelde score: 7,2
Op de meeste vragen heb ik geen antwoord. Als je een Leven of begrafenisverzekering hebt, zien je nabestaanden wat je aan een verzekering hebt. Het enige wat je dus kan doen is de ervaringen van nabestaanden te zoeken. Dit is niet iets wat je makkelijk kan vinden.
Gemiddelde score: 7,1
-
Gemiddelde score: 6,9
Ik vind het jammer dat kleine uitvaartverzekeringen worden overgenomen door reuzen als ASR. Het wordt er niet beter van en dat komt door winstbejag. Het draait om geld. Sommige zaken zouden eenvoudig te regelen moeten zijn maar dat kan alleen via... Lees verder » een adviseur en daar wordt een hoog tarief voor gevraagd. Ook begrijp ik niet waarom ik 32 euro moet betalen voor een polis die ik zelf via internet afsluit. Bij NIVO (die overgenomen is door Ardanta) werd automatisch een polis gemaakt als een kind 18 jaar werd. Bij Ardanta moet je zelf een nieuwe polis afsluiten alsof het kind nooit verzekerd is geweest en moet je dus kosten betalen. Een verzekeringmaatschappij zou geen winstoogmerk mogen hebben.
Gemiddelde score: 6,8
Het is mij niet duidelijk wat er nog wel / niet gedekt word tegenwoordig.
TP
| Gemiddelde score: 6,8
Prijs kwaliteit is prima. Verder verdiep ik mij er weinig in.
JWM Hagenaars
| Gemiddelde score: 6,7
Ardanta is duidelijk, makkelijk te bereiken bij vragen. Je wordt jaarlijks op de hoogte gehouden van je verzekerde bedrag.
J.E.M. de Jong
| Gemiddelde score: 6,6
Prima afhandeling, maar het blijft een verzekeraar. Aardige mensen.
Franco
| Gemiddelde score: 6,5
Heb alleen maar premie betaald voor onze uitvaart verzekering, gelukkig nog geen gebruik van moeten maken.
Gemiddelde score: 6,3
Ik vind over het algemeen dat verzekeraars te moeilijke info geven. En wat ik heel storend vind is dat het vaak wisselt. Bv a.s.r. naar stad Rotterdam naar dat naar dat. Het is niet bij te houden wat je nu eigenlijk verzekerd bent.
Gemiddelde score: 6,1
Al een paar keer geprobeerd om een adreswijziging door te geven maar krijg het niet gewijzigd.
Gemiddelde score: 5,5
Stond ingeschreven via mijn ouders, het was lastig om zelf contactpersoon te worden. Uiteindelijk wel goed gekomen.
Ben Booi
| Gemiddelde score: 5,0
Alle kosten zijn te hoog.