Centraal Beheer gelooft in oplossingen
Je kent ons vast van de reclames ‘Even Apeldoorn bellen’: de langstlopende commercialreeks van Nederland. Daarnaast hebben we  ook al meer dan 100 jaar ervaring in verzekeren.
Niet alleen voor de particuliere klant, maar ook voor de zakelijke: op het gebied van  schade, financiële diensten en pensioenen.

Altijd bereikbaar en transparant
We verkopen onze producten en diensten rechtstreeks aan jou. Dus zonder tussenpersonen. Dat werkt snel en gemakkelijk.
Je kunt ons altijd bereiken. Omdat je een vraag hebt. Of schade. 24/7 bereikbaar: dat maken we voor je waar. Doordeweeks, ’s avonds, in het weekend of op feestdagen. Appen, e-mailen, chatten, bellen je bereikt ons altijd. Op de manier zoals jij dat wilt.

Jouw probleem is onze uitdaging
Werken aan oplossingen. Dat is wat we doen. Zodat jij er nooit alleen voor staat.. Met oog voor wat er om ons heen gebeurt. Dus zijn we ook bezig met oplossingen voor nieuwe ontwikkelingen. Zo helpen we de deeleconomie. Zo maken we hulp bij pech onderweg een stuk makkelijker. Zo helpen we morgen. Zo helpen we jou!

http://www.centraalbeheer.nl
2017
  • 2017
  • 2016
7,53 Gemiddeld rapportcijfer
7,70 Algemene tevredenheid
7,47 Klantgerichtheid
7,54 Deskundigheid
7,42 Duidelijkheid
7,50 Vertrouwen
7,90 Contact met verzekeraar
Het onderwerp ‘contact’ is niet meegenomen in het gemiddelde. Verzekeraars konden namelijk vrijwillig aan dit onderdeel mee doen. Toevallig deden ze dat allemaal in 2016, maar dat kan volgend jaar anders zijn. Om het gemiddelde de komende jaren eerlijk te kunnen vergelijken, is daarom gekozen ‘contact’ niet mee te nemen in het gemiddelde.
Dit cijfer is niet meegewogen in het gemiddelde
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

(vrouw)
| Gemiddelde score: 10
Ik heb een rechtsbijstandverzekering bij Centraal Beheer. Wij hebben deze nu negen jaar en drie keer ervan gebruikgemaakt. Op de dag dat mijn man naar huis gestuurd werd om naar een andere baan te gaan zoeken, direct gebeld, en naast de... Lees verder » administratieve rompslomp uit handen te nemen, was er ook tijd om zijn verhaal kwijt te kunnen. Uiteindelijk is het ontslag heel goed afgehandeld, maar ook menselijk. De dag na mijn ongeval, waardoor ik bijna twee jaar uit de roulatie was, gebeld en ook toen direct alles uit handen genomen. Ook ik kon mijn verhaal kwijt en de puntjes waar ik mee bleef zitten, zijn in mijn gevoel zelfs opgelost.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 10
Wij zijn al bijna veertig jaar klant bij Centraal Beheer en ik vind dat er prima gecommuniceerd wordt. Duidelijke e-mails en polissen. Goede bereikbaarheid per telefoon en mocht je iets willen weten dan staan ze voor je klaar. In al die jaren heb ik... Lees verder » wel eens een keer schade aan mijn auto gehad en dat werd keurig opgelost zonder dat ik me daar verder druk over hoefde te maken. Ook de financiële producten (spaarrekening) zijn helder en goed verzorgd.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,90
Schade gemeld. Serieus genomen. Duidelijk gemaakt wat ik doen moest. Afhandeling snel en correct.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,80
Over het algemeen zeer tevreden over Centraal Beheer Achmea: duidelijke website, vriendelijke medewerkers aan de telefoon en zeer tevreden over afhandeling bij claims.
R.Splinter (man)
| Gemiddelde score: 9,80
De prijs van de verzekeringen die ik heb lopen bij Centraal Beheer Achmea is niet altijd de laagste uit de vergelijkingen. Maar de voorwaarden en service die ik in de afgelopen jaren heb mogen genieten/gebruiken, zijn van dien aard dat ik toch steeds weer bij Centraal Beheer Achmea blijf.
(man)
| Gemiddelde score: 9,60
Ik had schade aan mijn auto omdat ik van achter werd aangereden. Ik heb de schade gemeld en hoefde verder niets te doen (allriskverzekering). Zij hebben alles gedaan (aansprakelijkheid enzovoort), mij op de hoogte gehouden. Ben er zeer tevreden over.
J.Boersma (man)
| Gemiddelde score: 9,40
Autoschade direct geregeld, zonder problemen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,30
Ze geven snel en duidelijk uitleg en als die ene persoon het niet weet, word je snel door een ander gebeld die er meer van af weet.
Lalita Sadal (vrouw)
| Gemiddelde score: 9,30
Centraal Beheer Achmea komt alle afspraken na. Top verzekeraar.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,20
Achmea behandelt mijn schadezaak snel en accuraat en de uitbetaling van de geleden schade verloopt ook vlot. Vriendelijke medewerkers met verstand van zaken.
Meer lezen »
Rob Calis (vrouw)
| Gemiddelde score: 9,20
Wij zijn geweldig geholpen na een waterschade.
R. Saarloos (man)
| Gemiddelde score: 9,10
Je kan bij Centraal Beheer al je verzekeringen onderbrengen en ze zijn op veel verschillende manieren te bereiken. Ze gaan met hun tijd mee. Telefonisch erg vriendelijk en behulpzaam.
C. Bon (man)
| Gemiddelde score: 9,00
Bij de omzetting heeft de medewerker gekeken welke andere verzekeringen aangepast konden worden. Daarnaast heeft de medewerker de voor mij goedkoopste oplossing gezocht.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,00
Deskundig, meelevend. Ook duidelijk en zakelijk. Weet ook emoties tot bedaren te brengen. Doortastend. Nemen zorg uit handen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,00
Het bevalt me goed en heb geen klachten.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 9,00
Ik heb in de afgelopen twee jaar tweemaal een schade gehad, de eerste keer met mijn auto, de tweede keer met mijn huis. Beide keren is het perfect afgehandeld, en nog snel ook. Ik heb niets dan lof.
W. Kalden (man)
| Gemiddelde score: 9,00
Met Centraal Beheer gaan de contacten altijd erg goed. Het maakt niet uit of het contact per post, e-mail of telefoon gaat.
Sjoerd Schoonhoven (man)
| Gemiddelde score: 9,00
De keren dat ik Centraal Beheer nodig had, hebben ze me uitstekend te woord gestaan. Voorbeeld: ik had in het buitenland een aanrijding met een ree, meldde dit aan mijn vrouw met de vraag dit door te geven aan Centraal Beheer. De eerste vraag die... Lees verder » Centraal Beheer stelde was: hoe is het met uw man afgelopen. Dat spreekt mij aan. De afwikkeling van de schade werd daarna uitstekend afgehandeld.
(man)
| Gemiddelde score: 8,90
Ik ben al vele jaren verzekerd bij Centraal Beheer Achmea tot volle tevredenheid.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,90
Duidelijke informatie, vriendelijke klantenservice.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,90
Gewoon zo doorgaan.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,90
Het is prettig dat ik ze rechtstreeks kan bellen, ook 'avonds of in het weekend. De klantvriendelijkheid staat hoog in het vaandel. Als je wordt doorverbonden, weet de laatste medewerker precies wie jij bent. Je hoeft niet weer je verhaal te vertellen. Ik ben er zeer tevreden over.
JJ van Holst . (man)
| Gemiddelde score: 8,80
Bij Centraal Beheer Achmea is schade afhandelen een fluitje van een cent. Geen gezeur over iets, maar gewoon doen!
T. Bosklopper (man)
| Gemiddelde score: 8,80
De communicatie met Centraal Beheer verloopt zowel schriftelijk als via internet uitstekend. Soms moet je even wat langer wachten, maar niet in "irritante" mate. Ook de afhandeling van schades verloopt zowel in de uitvoering als in de communicatie... Lees verder » hierover naar volle tevredenheid en dat alles bij een acceptabele prijsstelling.
(man)
| Gemiddelde score: 8,70
Een telefoontje was al voldoende, ik werd direct doorverbonden met de reparateur. Geen ingewikkelde formulieren.
John Groeneweg (man)
| Gemiddelde score: 8,60
Zeer snelle en eenvoudig afhandeling van mijn schade geregeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,50
Ik belde voor het afsluiten van een (doorlopende) reisverzekering. Nadat dat was geregeld, kwam ook nog even de woonhuisverzekering ter sprake. Daarin werd aangegeven dat er nog een aantal opties beschikbaar waren waarmee ik zou kunnen besparen op... Lees verder » mijn premie (zonder nadelige effecten voor de dekking) en ook nog wat extra uitleg over een mogelijkheid voor een extra dekking. Dit was veel meer dan ik had verwacht!
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,50
De informatie die de telefoniste geeft, is zeer vakkundig en duidelijk. De afwerking is prima en men wordt altijd zeer correct geholpen. De website is ook duidelijk. Ik zal deze verzekering bij iedereen aanbevelen.
(man)
| Gemiddelde score: 8,50
De voorwaarden bij een Centraal Beheer-verzekering zijn duidelijk, geen kleine lettertjes, klare en duidelijke, begrijpelijke taal. Telefonisch makkelijk bereikbaar, geen extra 09-kosten of onverwachte poliskosten.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,50
Ben heel tevreden. Medewerkers denken mee en zijn er niet op uit iets extra's aan te smeren.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,40
Al mijn contacten bij Centraal Beheer zijn zeer correct behandeld en snel afgewerkt.
R. Bogers (man)
| Gemiddelde score: 8,40
Al meer dan tien jaar een betrouwbare en relatief goedkope schadeverzekering.
(man)
| Gemiddelde score: 8,40
Tevreden.
L.Beij (vrouw)
| Gemiddelde score: 8,40
Ik heb het overlijden van mijn man telefonisch doorgegeven. De mevrouw aan de telefoon ging direct aan de slag om de polissen om te zetten op mijn naam en er diverse voordeeltjes (financieel) uit te halen, omdat het nu een eenpersoonshuishouden was... Lees verder » geworden. Het was hartverwarmend om zo behandeld te worden. Bij een andere verzekeraar was het anders, die zei stuur maar een e-mail. Dit was wel erg zakelijk en afstandelijk.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,40
Als wij contact opnemen met de verzekeraar worden we altijd correct geholpen. Wel eens schade gehad aan de auto. Het eerste wat er altijd gevraagd werd, was "hoe gaat het met u". Daarna werd goede uitleg gegeven hoe te handelen. Ook met schade die... Lees verder » niet te achterhalen was of wat in het buitenland was gebeurd. Altijd op een fijne manier geholpen.
(man)
| Gemiddelde score: 8,30
Ik ben al jaren lang verzekerd bij Centraal Beheer, vanwege de concurrerende premie. Heb echter nog niet in het recente verleden hoeven claimen. Dat wil ik graag zo houden. Maar ik heb alle vertrouwen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,30
Na een schade werd alles vlot afgehandeld.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
Zeer klantgericht. Ruimhartig bij het vergoeden van schade, ook al was deze eigenlijk te oud.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,20
De schade die ik lang geleden had (brand), is goed afgehandeld. Dat is de enige keer dat ik iets te melden had.
m. van iersel (man)
| Gemiddelde score: 8,20
Medewerker reageerde positief, klantvriendelijk en informeerde duidelijk over de financiële consequenties.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
Voor zover ik ooit schade heb gedeclareerd, liep de afwikkeling daarvan op rolletjes. Snel en zonder voorbehoud.
Trega (man)
| Gemiddelde score: 8,20
Ik vind het prettig dat ik contact kan leggen zonder tussenkomst van een agentschap. De schadeclaim wordt altijd snel en correct afgehandeld en in geval van twijfel wordt de claim altijd in mijn voordeel afgehandeld. Wanneer er weer een... Lees verder » prijsverhoging plaatsvindt en ik de prijs dan te hoog vind, is er altijd een luisterend oor om te bekijken of er aan bijvoorbeeld de dekking iets veranderd kan worden om zodoende de prijsstijging te compenseren.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
Ik heb mijn verzekeringen opgezegd omdat de collectiviteitsclausule door de verzekeraar werd beëindigd.
(man)
| Gemiddelde score: 8,20
Prettige, vlotte schadeafhandeling.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Het is voornamelijk gevoel, omdat ik nog nimmer op een negatieve manier met hen in contact gekomen ben. Ik ervaar wel een groot gemak en transparantie wat betreft mijn eigen verzekering. Alles op een adres én de korting via de FNV scheelt wel.
J. Giezen (man)
| Gemiddelde score: 8,10
Centraal Beheer is altijd goed bereikbaar en heeft een heldere site, waarop heel makkelijk de gewenste informatie over je verzekeringen kan worden gevonden. Maar ook in een telefonisch contact valt op dat in het algemeen de medewerker die je aan de... Lees verder » telefoon krijgt ter zake kundig is en ook in staat om, zonder doorverbinden et cetera, je vraag of probleem te behandelen.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik heb verder geen idee hierover.
G. Cardol (man)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik ben zeer tevreden geholpen en men heeft mij juist gewezen om kosten te besparen en toch goed verzekerd te zijn.
van der Burgh (man)
| Gemiddelde score: 8,10
Ben zeker al dertig jaar met al onze verzekeringen bij Centraal Beheer en heel tevreden over contacten, hulpvaardigheid en correcte afwikkeling van schadegevallen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,10
Bij telefonisch contact altijd goed geholpen door vriendelijke en deskundige medewerkers. Niet de goedkoopste verzekeraar, maar ook zeker niet de duurste. Ik ben er zeer tevreden over.
J.Kamminga (man)
| Gemiddelde score: 8,10
Ik heb bijna alle gangbare verzekeringen lopen bij Centraal Beheer, omdat alles in één hand overzichtelijk is en ik tot nu toe geen serieuze redenen heb om te switchen. Kortom, ik ben tot nu toe tevreden over het aangebodene en de service van... Lees verder » Centraal Beheer. Als ik dan toch een punt van kritiek mag noemen dan is het de sterk stijgende allriskautoverzekering van Centraal Beheer, en dan zeker voor de oudere rijder, ook als die al jarenlang, bijvoorbeeld langer dan dertig jaar, schadevrij heeft gereden en jaarlijks maar weinig kilometers (bijvoorbeeld minder dan 7500 kilometer per jaar) maakt. Voor deze groep zou geen premiestijging maar eerder een stabilisatie of daling gepast zijn. Dit kan bijvoorbeeld door de no-claim voor deze groep te verhogen met bijvoorbeeld 10%.
(man)
| Gemiddelde score: 8,10
Snelle afhandeling van schade, eerlijk advies.
J.W. Bisschop (man)
| Gemiddelde score: 8,00
De verzekering voor een andere auto werd snel en accuraat geregeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ben tot op heden zeer tevreden over de service van Centraal Beheer Achmea, word indien nodig netjes en correct te woord gestaan en geholpen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Ik ben tevreden over de afhandeling van mijn schadeclaim.
Cornelis Heij (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Ben altijd naar tevredenheid geholpen en te woord gestaan.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Snel contact en professionele hulp werd direct aangeboden.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Duidelijke verzekeraar.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Een betrouwbare maatschappij die goed bereikbaar is. De polisvoorwaarden zijn helder. Ik vind het een geruststellende gedachte dat ik bij Centraal Beheer Achmea verzekerd ben.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Zeer goede telefonische contacten met snelle acties en vlotte afhandeling.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Geen verder opmerkingen: Centraal Beheer Achmea is een solide verzekeraar.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Centraal Beheer Achmea geeft een goed gevoel, ik word netjes te woord gestaan door iemand die weet waarover het gaat. Vragen worden vlot beantwoord en eventuele schade of anderszins snel afgehandeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 8,00
Vriendelijk, duidelijk, alles te vinden op de website.
(man)
| Gemiddelde score: 8,00
Goede verzekeraar voor een redelijke prijs.
m van der blom (man)
| Gemiddelde score: 8,00
Wij hebben vorig jaar een frontale aanrijding gehad. Het eerste wat men vroeg toen wij moesten bellen voor de schade te melden, was hoe het met ons ging. Dit is zo prettig om je verhaal te kunnen doen zonder te worden onderbroken. Na één maand een... Lees verder » andere auto aangemeld en men kijkt mee of alles nog klopt en zo niet, wordt het direct aangepast en besproken op een manier die men als leek zijnde snapt. Bravo voor de mensen bij Centraal Beheer Achmea.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
Mijn waterschade is snel hersteld en uitbetaald.
T.A.Wolters (man)
| Gemiddelde score: 7,90
De schademelding wordt snel behandeld. Als je bij de reparateur komt, zijn ze al door Centraal Beheer op de hoogte gebracht. Alles kan worden afgehandeld zonder betaling.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
Al jarenlang een zeer betrouwbaar bedrijf dat juist in vervelende situaties zeer klantvriendelijk optreedt.
(man)
| Gemiddelde score: 7,90
Goed en snel.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,80
Ik ben snel en goed geholpen en de afhandeling is probleemloos verlopen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,70
Ik heb gelukkig weinig contact met de verzekering, maar als het nodig is, heb ik er in de meeste gevallen geen problemen mee. Dan word ik redelijk geholpen, hoewel er soms ook iets mis kan gaan.
A.G.Hovestad (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Centraal Beheer is goed bereikbaar, telefonische schademelding wordt meteen opgepakt en samen doorgelopen wat de mogelijkheden zijn. De tegenpartij wordt aan de hand van kenteken meteen opgezocht en in kennis gesteld. Wij hebben geen enkel probleem bij de afhandeling ondervonden. Niets dan lof!
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Ik ben zelf tevreden over Centraal Beheer Achmea en heb geen klachten.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Heb de schade nog niet ingediend.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Ik ben gewoon tevreden.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,60
Ik ben al jaren klant van Centraal Beheer en ben zeer tevreden. Ik word goed geholpen als ik ergens voor bel.
(man)
| Gemiddelde score: 7,60
Door een wijziging in adres heeft de medewerker goed meegedacht over de meest handige oplossing voor mijn vraag.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,50
Werd keurig te woord gestaan. Altijd goede contacten gehad en een correcte afwikkeling van schade in het verleden.
(man)
| Gemiddelde score: 7,50
Gelukkig heb ik ze zelden nodig, maar de laatste keer na een inbraak, geweldig geholpen. Van begin tot eind geweldig en behulpzaam geweest. Goed afgehandeld.
(man)
| Gemiddelde score: 7,50
Geen toelichting.
(man)
| Gemiddelde score: 7,50
Doen niet moeilijk over schades, snelle uitbetaling.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Met Centraal Beheer Achmea is het snel en makkelijk verzekeringen af te sluiten casu quo te wijzigen of zelfs te stoppen.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,40
Medewerkers staan je altijd vriendelijk te woord en komen begripvol over bij bijvoorbeeld een schade die toch niet gedekt is.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,40
Ik had telefonisch contact over waterschade. De medewerker aan de telefoon kon mij duidelijk uitleggen hoe ik de schade moest omschrijven en wat wel en niet gedekt was.
(man)
| Gemiddelde score: 7,40
Mijn ervaringen met Centraal Beheer zijn over het algemeen goed. Ben alleen ontevreden dat men mij er bij prolongatie niet meteen op gewezen heeft dat een no-claimbeschermer in mijn situatie overbodig was.
(man)
| Gemiddelde score: 7,30
Uitstekend behandeld met schadegevallen. Contact was altijd prettig en had de gewenste uitkomst.
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Prima verzekeraar! Alleen erg achterdochtig als de BKR-registratie erbij komt.
T. Hoedemaker (man)
| Gemiddelde score: 7,20
Wij hadden waterschade na een enorme regenbui. De oorzaak verschoven dakpannen was niet verzekerd. Maar de schade binnenshuis werd volledig vergoed.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,20
Mijn beoordeling is wisselend. Ik heb zaken geregeld met Centraal Beheer welke helemaal verkeerd afgehandeld werden door, op dat moment, de betreffende medewerkster. Neem je dan weer contact op dan krijg je een keigoede medewerkster. Dus dan ben je... Lees verder » weer zeer tevreden. Alles staat of valt met de betreffende persoon die je aan de telefoon krijgt.
(man)
| Gemiddelde score: 7,20
Centraal Beheer komt duidelijk over. Verder heb ik nauwelijks ervaring met schadeafhandeling.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
Ik vroeg hoe ik mijn polis moest aanpassen en gaandeweg was dit al gedaan door de medewerker.
(man)
| Gemiddelde score: 7,10
Ik voel mij goed bij Centraal Beheer. Heb er verder niet zoveel mee te maken gelukkig. Maar ze zijn er wel als ik ze die nodig heb.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,10
Over het wijzigen van onze autoverzekering: ik had zelf op Google gekeken en de prijzen gezien van die dag als je nieuwe klant werd. Dat scheelde 12 euro per maand, dus ik wilde wijzigen. Ze begrepen mij wel maar eer dat het allemaal goed was... Lees verder » geregeld, ging er enige tijd overheen. Ik heb er een paar keer over moeten bellen. De schadeafhandeling is wel goed afgehandeld.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,10
Goede maatschappij, maar duur in ons geval.
(man)
| Gemiddelde score: 7,00
Korte lijnen. Op verschillende manieren te benaderen, WhatsApp, e-mail, telefoon, chat, en die ook nog werken. Denken mee in oplossingen.
Richard en Annelies (vrouw)
| Gemiddelde score: 7,00
Ik heb geen gevoel bij verzekeringen of een verzekeringsmaatschappij, het is een noodzakelijk kwaad.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 7,00
Verzekeraar goed te bereiken, snel en duidelijk antwoord.
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
Dingen lopen goed, prima mensen aan de telefoon en/of internet. Maar goede verzekeraars willen aan mij verdienen en dat probeer ik te minimaliseren.
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
Toen ik een schade meldde, werd daar vakkundig en zeer vriendelijk mee omgegaan. Prijs-kwaliteitverhouding weet ik niet (ben lui in het vergelijken op betreffende sites).
(man)
| Gemiddelde score: 6,90
Schade aan auto gehad, is prima afgehandeld door Centraal Beheer, maar kreeg niets te horen over de schade aan tegenpartij en hoe die is afgehandeld. Ziektevragen over wat wel en niet vergoed wordt af en toe onduidelijk in de polis, vooral tandartskosten.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,80
De verandering van mijn autoverzekering verliep niet helemaal vlotjes. Er werd een polis opgestuurd met een hoger bedrag dan ikzelf op de site had uitgerekend. Nadat ik dit had gemeld per telefoon, zouden ze het aanpassen. Na twee weken was dit nog... Lees verder » niet gebeurd. Wederom gebeld. Ik had het idee dat ze het niet goed hadden begrepen. Luisteren naar de klant is dus heel belangrijk.
D. Dekker (man)
| Gemiddelde score: 6,70
Ben tevreden over Centraal Beheer - echter verzekeraars (en banken) spelen mijns inziens teveel onder één hoedje met te dure tarieven en voorwaarden, maar je hebt geen keus.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,60
Ben al lang bij Centraal Beheer verzekerd, onder andere autoverzekering. In het verleden wel met schade te maken gehad en goed behandeld, vandaar.
(man)
| Gemiddelde score: 6,60
Bij vragen die ik heb, word ik doorgaans snel en kundig geïnformeerd.
(man)
| Gemiddelde score: 6,50
Denken niet goed mee met de klant! Doen moeilijk over het vervangen van een product dat die uiteindelijk meer besparing oplevert.
(man)
| Gemiddelde score: 6,50
Heb sinds afsluiten van mijn verzekering pas twee keer contact gehad. Heb een "eigen schuld"-verzekering, vriezer open laten staan. Alles wat erin lag, kreeg ik vergoed maar eigen bijdrage/risico (plus twee jaar "straf") viel bij mij niet in goede... Lees verder » aarde. Waarom verzekeren als je de schade zelf moet betalen? Maar goed, zo gaan ze allemaal te werk dus ik laat het zo. Verder zijn ze zeer vaag over bijvoorbeeld mijn cd-collectie. Die wordt gewoon vrijwel niet vergoed als er iets gebeurt, dan moet ik een peperdure "collectie verzekering" afsluiten. Zo ook al mijn kleding, mijn dvd's. Dus hopelijk gebeurt er nooit iets, dat is denk ik de enige manier om tevreden te blijven over verzekeraars, niet alleen deze maar allemaal.
(man)
| Gemiddelde score: 6,50
Nog nooit iets hoeven te claimen (gelukkig), dus weet niet of Centraal Beheer waarmaakt waar ik al jaren voor betaal.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,40
Ik heb één keer te maken gehad met schade en deze is toen goed en duidelijk afgehandeld.
Jaap Schouten (man)
| Gemiddelde score: 6,40
Omdat de pechhulp erg slecht is.
Cornelissen Venlo (man)
| Gemiddelde score: 6,20
Zoals bij alle verzekeringen zijn ze snel als er iets betaald moet worden, maar komen ze niet snel tot een correcte betaling als het hun beter uitkomt. Dekking van schade is meestal lager dan de werkelijke schade, ofwel proberen ze onder een dekking... Lees verder » uit te komen. Financieel is altijd belangrijker dan het klantbelang.
Paul H. (man)
| Gemiddelde score: 6,10
Een paar jaar geleden brand in de keuken gehad. Achteraf gezien ben ik toen met de bekende kluit het riet ingestuurd. Ik wist bijvoorbeeld niets van eigen experts et cetera, is me ook niet op gewezen. Het werd gebracht al een 'take it or leave it'... Lees verder » schadebedrag. Met de brander nog in het huis werd het dus een take it.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,00
Ik vind het raar dat er niet meer met een schadeformulier wordt gewerkt, het kan dan via een appje. Ik ga best met mijn tijd mee, maar in een app kun je nooit een goede situatie schetsen. Toen ik de schade telefonisch meldde, was er veel rumoer op... Lees verder » de achtergrond en een slechte verbinding (mobiele telefoon bij de medewerker).
(vrouw)
| Gemiddelde score: 6,00
Duidelijke uitleg, overzichtelijke website en heldere correspondentie.
(man)
| Gemiddelde score: 5,80
Heel klantgericht. Eerste contact telefonisch is zeer prettig en vriendelijk. Daar is niet op aan te merken. Wel onduidelijkheid over dekking en precieze inhoud van polissen. Gevoel dat je soms teveel hebt afgesloten, dus oververzekerd bent.
(vrouw)
| Gemiddelde score: 5,70
Als het erop aankomt, blijkt vaak dat er veel uitzonderingen zijn (kleine letters) die vrij moeilijk te lezen zijn. Dat geeft je een gevoel van overruled te worden. Bijvoorbeeld de inboedelverzekering. Alles van tien jaar en ouder is niet verzekerd, dus wat blijft er over als je oud bent?
(man)
| Gemiddelde score: 4,50
Ik vertrouw geen enkele (schade) verzekeraar. Eigen winst staat nog te veel centraal en "kleine lettertjes" of uitsluitingsclausules zijn nog te vaak orde van de dag. Verzekeraars zijn niet transparant en komen op basis van ellenlange... Lees verder » documentatie/regeltjes/uitzonderingen te vaak weg met uitbetalingen. Ik heb wel het idee dat er een gedeeltelijke omslag aanstaande is, maar de prijs-kwaliteitverhouding is nog veel te laag (lage kwaliteit voor hoge prijs).
H. Wijste (vrouw)
| Gemiddelde score: 4,40
Centraal Beheer Achmea vervangt brieven/papier door digitale communicatie. De service naar klanten toe is hierdoor sterk achteruitgegaan. In de e-mail staat alleen dat schadeverzekering met bepaald polisnummer is verlengd en dat binnenkort per... Lees verder » e-mail een betalingsmogelijkheid wordt toegezonden. Het is niet duidelijk welke verzekering het betreft, wat er aan de polis en de prijs veranderd is. Men moet deze informatie zelf zien te achterhalen via het inloggen op de website. De betalings-e-mail is niet te onderscheiden van willekeurige welke phishingmail dan ook. Zelfs een simpele rekening of polisoverzicht met bedragen in bijvoorbeeld een bijgevoegde pdf is toch wel het minimum aan service dat je zou kunnen verwachten van zo'n miljoenenbedrijf. Klachten hierover worden afgewimpeld. Of ik nu een paar schoenen of een verzekering (online) koop/afsluit/verleng, als je mijn geld wil, zal er minimaal een rekening met specificatie moeten worden overlegd.