De Goudse is een onafhankelijk familiebedrijf dat al meer dan negentig jaar bestaat. De Goudse is sterk in een breed assortiment van financiële producten en verzekeringen.

Focus op ondernemers

Steeds sterker concentreert De Goudse zich op oplossingen voor ondernemers: de doelgroep die naadloos aansluit bij het ondernemerskarakter van De Goudse.

Oplossing die het beste bij u past
U kunt de producten niet rechtstreeks afsluiten maar alleen via onafhankelijke adviseurs. Zo weet u zeker dat u een oplossing krijgt die helemaal bij u past. U vindt een adviseur via de zoekmachine op goudse.nl.

https://www.goudse.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
6,7 Gemiddeld rapportcijfer
6,7 Algemene tevredenheid
6,7 Klantgerichtheid
6,8 Deskundigheid
6,8 Duidelijkheid
6,6 Vertrouwen
6,7 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Jan van Genderen
| Gemiddelde score: 9,6
Tot nu toe ben ik zeer tevreden over De Goudse Verzekeringen en met name over mijn verzekeringsadviseur. De keren dat ik een advies gevraagd heb, ben ik uitstekend geholpen.
A Oomen
| Gemiddelde score: 9,5
Bekwame medewerkers en nemen de tijd voor je.
A.J.A. Schrijver
| Gemiddelde score: 9,1
Alles is goed geregeld maar heb toch een opmerking, ik ben onlangs verhuisd en het doorgeven van de verhuizing zou iets gebruikersvriendelijker kunnen en meer van deze tijd. Door gebruik te kunnen maken van jullie website in plaats van mails versturen.
C. van 't Leven
| Gemiddelde score: 9,0
Ik heb bericht gekregen dat ik overgeschreven ben naar De Goudse. Ik was bij Algemene Zeeuwse tot 1 juni 2006. Voor overlijdenskostenverzekering. 11 september 2007 de laatste acceptgiro ontvangen van De Goudse. De verzekering liep tot 1-06-2008. Verder nooit meer iets van vernomen.
C.H. Helfrich
| Gemiddelde score: 8,3
Leven loopt al 12 jaar vlekkeloos! Er zijn daarom geen problemen en vragen!
J.Flach
| Gemiddelde score: 8,0
Deze verzekering heb ik destijds afgesloten om mijn pensioen aan te vullen als het nodig zou zijn. Belastingsvoordeel was de prioriteit om deze verzekering af te sluiten. Dit punt werd door de adviseur geadviseerd. Goudse verzekeringen hebt dit tot... Lees verder » nog toe met voldoening gedaan. Ik heb daar het volste vertrouwen in, dat dit word gerealiseerd.
m.a. meyer
| Gemiddelde score: 7,9
Ik krijg 1x per jaar een brief over de winst deling.
P. Schoester
| Gemiddelde score: 7,9
Alles wordt duidelijk beschreven en/of uitgelegd.
E. Brouwer
| Gemiddelde score: 7,7
Goudse Leven zou niet via een tussenpersoon moeten gaan. De tussenpersoon die oorspronkelijk dit product heeft gesloten heeft alleen de afsluitprovisie voor ogen gehad, en nóóit verder onderhoud gepleegd. Waarschijnlijk omdat er geen sprake is van... Lees verder » doorloop-provisie. Goudse Schade loopt heel goed via mijn huidige tussenpersoon, hij zorgt goed voor mijn portefeuille, ook al weet hij dat ik zelf, als ex-tussenpersoon, dat ook zou kunnen. Het provisiesysteem helpt daar ook in: zolang ik via hem verzekerd blijf komt er provisie binnen. Dat loopt heel goed.
Gemiddelde score: 7,7
De vragen die ik stelde werden goed beantwoord. De verzekeringsportefeuille is niet meer in handen van diegene die destijds de verzekering heeft afgesloten. Ik heb geen behoefte aan een tussenpersoon en verwacht dat ik deze ook niet meer nodig heb... Lees verder » om met De Goudse de afwikkeling van de polis te verwerken.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 7,5
Vaste uitkering komt steeds op tijd, verder geen contact gehad.
m.van huis
| Gemiddelde score: 7,4
Niet meer zoals vroeger, kwam mannetje langs bij vragen nu via mail en dan niet alles duidelijk in een mail.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb indertijd via een bemiddelaar een lijfrentepolis afgesloten bij De Goudse. De polis is 12 jaar geleden tot uitkering gekomen. De afgesproken uitkering wordt stipt op tijd overgemaakt. Het enige contact dat ik nog met De Goudse heb is dat om... Lees verder » de zoveel jaren moet aantonen dat ik nog leef. Gezien het bovenstaande waren de meeste vragen in de enquête niet van toepassing.
Gemiddelde score: 7,0
Op zich kreeg ik goede informatie maar ik was niet zo blij met de beleggingsresultaten op zich. Dat beïnvloedt ook weer mijn scores.
Gemiddelde score: 6,9
Over het algemeen tevreden. Echter, gelet op de uitgangspunten van de verzekering bij afsluiten en de veranderde perspectieven, valt de te verwachten rendementen enigszins tegen. En dat is vrijwel altijd zo. Rentepercentages worden naar beneden... Lees verder » bijgesteld gedurende een looptijd, zodat het voor de consument altijd minder goed uitvalt. En dat gevoel is door geen enkele verzekeraar weg te nemen, want dit lijkt een vaststaand feit te zijn. Wil je geloofwaardig zijn als verzekeraar, maak dan waar wat in beginsel is afgesproken en vang beursschommelingen et cetera. Niet op via de rug van de verzekerde. Om deze reden vind ik De Goudse ook niet goed, maar slechts voldoende scoren.
Gemiddelde score: 6,4
Ik heb weinig contact met De Goudse. Jaarlijks krijg ik een brief over de financiële stand van zaken. Het contract loopt 20 jaar zonder tussentijdse aanpassingen.
A.G. van Galen
| Gemiddelde score: 5,9
Ik heb 1 maal geprobeerd heldere afspraken te maken met De Goudse echter zij weigerde op de vragen in te gaan en verwezen mij naar mijn tussenpersoon. Waarop ik kenbaar maakte dat ik geen contact met mijn tussenpersoon heb. Dit was voor hun geen... Lees verder » reden om alsnog met mij in conclaaf te gaan. Al met al ben ik dus zeer ontevreden en zal ik te zijner tijd mijn rechtsbijstand inschakelen indien nodig.
P Heetkamp
| Gemiddelde score: 5,8
Ik vind nog steeds vreemd dat ik anno 2020 nog geen “mijn Goudse “ aan kan maken online. Mocht dit wel kunnen, dan is niet kenbaar gemaakt of onduidelijk.
Gemiddelde score: 5,5
Behalve de jaarlijkse berekening hoor ik nooit iets van hen. Ik heb geen idee of het nog wel nut heeft om de Leven door te laten lopen, of dat ik deze beter afkoop [indien mogelijk].
Gemiddelde score: 5,3
De Goudse heeft mijn oorspronkelijke Leven overgenomen van Tiel Utrecht. Echt zekerheid heb ik tot dusverre niet gekregen van De Goudse over het % risico dat ik als diabeet betaal en aangezien de levensverwachting inmiddels sterk is gestegen betaal... Lees verder » ik te veel premie of anders bouw ik te weinig op. Het % veranderen doet men niet! Ik ben niet echt positief tot dusverre. Algemeen onduidelijk zijn is voor verzekeraars nog steeds een streven.
Gemiddelde score: 5,0
Eerlijke verzekeraars bestaan niet, en dat blijkt bij allemaal wanneer je de 'winstbijschrijving' van de afgelopen 27 jaar bekijkt, bij hoogtijjaren krijg je een fooi maar lijkt je 'verwachtte einde looptijd' een aanzienlijk bedrag en sinds de... Lees verder » laatste 10 jaar krijg je jaarlijks nog minder dan een fooi en is je verwachtte einde looptijd winst bedrag gehalveerd.
Gemiddelde score: 4,7
De kosten van zo’n Leven zijn enorm hoog.
Gemiddelde score: 4,7
Ik heb nooit persoonlijk contact gehad met De Goudse. Helaas ooit via een bemiddelaar een Leven aangegaan die erg veel geld heeft gekost. Erg jammer.
Gemiddelde score: 4,7
De assurantie adviseur die De Goudse voor mij regelde heeft mij zonder overleg overgedaan aan een adviseur die er weinig verstand van heeft.
A.K.Bol
| Gemiddelde score: 4,6
Communicatie kan veel beter!
Gemiddelde score: 4,6
Ik heb geen gevoel bij De Goudse. Verzekering afgesloten via een adviseur. Dit bedrijf is na een jaar van de markt verdwenen en met de goudse heb ik zelf nog nooit contact gehad.
E. Conradi
| Gemiddelde score: 4,5
Toen wij destijds de verzekering afsloten, zijn de beurskoersen alleen maar gestegen. Dit is niet terug te vinden in het jaarlijks overzicht. Daarom een onvoldoende. De adviseur destijds heeft niet de juiste stappen ondernomen en de uitleg klopte... Lees verder » dus niet met de werkelijkheid en wat wij van het product verwachtten. Het bevreemd ons dat na al de jaren dat wij de verzekering hebben lopen, wij nog nooit eens een extra winstuitkering hebben gekregen. Wij zijn erg benieuwd hoe het straks gaat lopen als de verzekering daadwerkelijk moet gaan uitkeren. Wij gaan het meemaken.
R.Loonen
| Gemiddelde score: 4,4
In het algemeen, niet alleen Goudse verzekeringen, is het stuitend dat verzekeraars hun kosten altijd opstrijken of ze rendement halen of niet met als gevolg dat het voor hun niets uitmaakt of een product rendement heeft of niet.
Gemiddelde score: 4,1
Onze tussenpersoon heeft veel personeelswisselingen gehad, waardoor we vaak in de herhaling vragen moesten stellen, omdat de persoon die onze vraag zou opvolgen weer wegging. Vaak zaten er no no's aan de telefoon waar geen fatsoenlijk gesprek met te voeren viel.
Gemiddelde score: 3,8
Ik heb een eenmalig bedrag in een lijfrentepolis gestort, op advies van mijn boekhouder. Ik krijg meerdere keren per jaar een pakketje papieren waarin staat hoe het nu loopt. Het is een klein bedrag maar met veel papierwerk. Het heeft weinig waarde voor mij.
Gemiddelde score: 3,0
Ik heb De Goudse een zes gegeven, omdat ik nooit contact met De Goudse gehad heb. Ik heb de "adviseur" een één gegeven omdat ik geen adviseur heb. Door verkoop van bedrijven is mijn polis, dat ik had ondergebracht bij een tussenpersoon, bij De... Lees verder » Goudse terecht gekomen. Van de tussenpersoon heb ik geen polis ontvangen. De bestaande verzekering is een overlijdensrisico verzekering die premievrij is. Alle andere verzekeringen heb ik bij de tussenpersoon weggehaald en bij een bedrijf ondergebracht, met als gevolg dat ik de helft van de premie ben gaan betalen. Vandaar dat een 1 eigenlijk nog te hoog is.
Gemiddelde score: 1,6
Verzekeringsmaatschappijen bestaan omdat ze mensen van de wetgever mogen oplichten en zelfs noodzakelijk zijn gemaakt door de wetgever. Tussenpersonen zijn in den beginnen integer en staan voor hun cliënten in, zodra 'jouw' pakket overgeheveld gaat... Lees verder » worden naar een andere tussenpersoon ben je weer een verdienmodel die zoveel mogelijk verzekeringen verkocht moet worden zonder enige acht op de al lopende verkeringen te slaan, per definitie voldoen ze niet meer is het motto.
Gemiddelde score: 1,0
Vanaf 1969 een verzekering afgesloten. Verschillende tussenpersonen gehad en later de Rabobank. Na 40/45 jaar betaald te hebben wilde ik wel eens weten het hoe en wat. Op de bank gegrepen ze het niet, en er werd mij verteld dat het wel een oude... Lees verder » polis was. Iedere maand werd er wel automatisch betaald al die jaren. De dame in kwestie heeft de polis opgestuurd naar Tilburg en het antwoord was. Hier weten wij niets van. Kreeg de polis terug en hoefde gelijk niet meer te betalen. Ook bleek dat ik maar voor heel weinig een begrafenis verzekering had. Heb gelijk de DELA gebeld voor een begrafenisverzekering. En door toedracht van de "GOUDSE" betalen wij wel €80.00 in de 3 maanden aan premie. Met vriendelijke groet, H.J. Evers.
Eric H M Nuijten
| Gemiddelde score: 1,0
De Goudse heeft bij afsluiting en verdergaand misleidende informatie gegeven. De Goudse heeft vervolgens alle op alles gezet om geen verantwoordelijkheid te nemen voor tegenvallende rendementen, kunnen wij niets aan doen, de beurs het klimaat, uw... Lees verder » klacht is verjaard et cetera. De Goudse is ontransparant en onduidelijk en ondeskundig. Ik heb deze polis aangemerkt bij consumentenclaim els woekerpolis, onduidelijk product, hoge kosten en nalatige communicatie en onduidelijke informatie. Het ergste is dat de Goudse niets maar dan ook niets voor alle polishouders heeft gedaan al die tijd als kosten opvoeren en premies opstrijken. Deze firma zou verboden moeten worden nog iets te verkopen.