Nationale-Nederlanden is een financieel dienstverlener met ruim 5 miljoen particuliere en zakelijke klanten in Nederland. Dagelijks zetten onze medewerkers zich in om de financiële toekomst van klanten veilig te stellen. Nationale-Nederlanden is al sinds de negentiende eeuw actief op de Nederlandse markt en biedt verzekeringen, pensioenen, beleggingen en bancaire producten. Het is onderdeel van NN Group, een internationale financiële dienstverlener met een beursnotering aan Euronext Amsterdam (NN).

https://www.nn.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,2 Algemene tevredenheid
7,1 Klantgerichtheid
7,1 Deskundigheid
6,9 Duidelijkheid
7,2 Vertrouwen
6,9 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

JTJ Roovers- Hirdes
| Gemiddelde score: 10
Via onze financieel adviseur terecht gekomen bij Nationale-Nederlanden voor een hypotheek en Leven. Dat bevalt ons goed. Als we iets willen bespreken over vervroegd pensioen en onze financiële situatie komt hij langs. Hij kent ons al 34 jaar en begrijpt ons.
W van der Welle
| Gemiddelde score: 9,4
Bij Nationale-Nederlanden heb ik mijn verzekeringen. Als ik contact heb kijken we altijd of mijn verzekeringen up-to-date zijn en denkt men vanuit de klant.
Gemiddelde score: 9,4
NN heeft alle bedragen stipt op het aflopen van mijn polissen uitgekeerd en duidelijk en tijdig gecommuniceerd.
Gemiddelde score: 9,1
Alles loopt altijd goed!
John van Lent
| Gemiddelde score: 9,1
Ik ben al jaren klant van Nationale-Nederlanden en de prognoses die bij het begin gegeven werden zijn allemaal naar tevredenheid ingevuld. Zeer tevreden over Nationale-Nederlanden.
J.N.F. Turfboer
| Gemiddelde score: 8,4
De overzichten welke gezonden worden zijn duidelijk. De premie is zonder horten of stoten op het juiste tijdstip van de rekening genomen. En op de website is informatie te vinden waar je die ook maar voor zoekt.
L. in den Bosch
| Gemiddelde score: 8,4
Het traject van sparen voor een lijfrentepolis en het omzetten naar een rekening voor het laten uitkeren van een ondersteunend pensioen ging prima bij de Regiobank. Het laten uitkeren van deze rekening in een maandelijkse uitkering is wel een dure... Lees verder » grap iets waar je onderuit kan, dit vind ik niet eerlijk, dit bedrag staat niet in relatie met het werk dat hier voor moet worden gedaan mijn inziens.
Gemiddelde score: 8,3
Tot nu toe nog geen problemen gehad met Nationale-Nederlanden. Alles loopt zoals het hoort. We hebben gelukkig ook nog geen echt gebruik hoeven maken van onze verzekeringen.
H. ter Haar
| Gemiddelde score: 8,3
Pensioen van mijn man loopt via Nationale-Nederlanden. Komt altijd op tijd en ik krijg een brief met informatie en een jaaroverzicht per post. Alles goed verzorgd en op tijd.
Gemiddelde score: 8,1
Nationale-Nederlanden heeft heldere en betaalbare producten, maar soms is het even zoeken naar de juiste gegevens. De app wordt wel steeds beter.
Meer lezen »
F. Duinkerke - de Pree
| Gemiddelde score: 8,1
Als er iets is, krijg ik direct contact met iemand die deskundig is en dus heel snel antwoordt op mijn vragen. Bij een Schadegeval wordt dit snel vakkundig afgewerkt en tot nu toe altijd naar mijn tevredenheid.
P. Hoeben
| Gemiddelde score: 8,1
Mijn verzekering gaat binnenkort uitkeren .... daar had ik vragen over. Die zijn duidelijk beantwoord zodat ik daar op dit moment geen vragen meer over heb. Snel, kort en in goed begrijpende taal.
Dick van Offeren
| Gemiddelde score: 8,0
Nationale-Nederlanden doet wat ze moet doen. Ze komen hun afspraken na.
Gemiddelde score: 8,0
Snel antwoord en een Snelle afhandeling.
Gemiddelde score: 8,0
Ik heb er geen last en geen gemak van.
Gemiddelde score: 8,0
Ik ben tevreden over de manier waarop ik op de hoogte wordt gehouden en over mijn eigen account waardoor de stand van zaken inzichtelijk is en de contactmogelijkheden die worden geboden.
Gemiddelde score: 7,9
Ik ben tevreden, maar heb me te weinig verdiept in deze materie om te durven beweren dat Nationale-Nederlanden beter is dan een andere verzekeraar.
Gemiddelde score: 7,9
Goede en duidelijke informatie en een verzekeraar die de tijd voor je neemt.
Gemiddelde score: 7,4
Nationale Nederlanden is een betrouwbare verzekeraar die afspraken nakomt.
Gemiddelde score: 7,4
Het product was makkelijk af te sluiten. Tot op heden (gelukkig) geen aanspraak hoeven te maken op de verzekering.
Gemiddelde score: 7,2
Mijn Leven afgesloten bij RVS, via een adviseur. RVS is overgenomen door Nationale-Nederlanden. Zij doen niet aan assurantiemedewerkers (helaas) Contact via internet gaat goed, maar is minder persoonlijk dan via een eigen assurantiepersoon.
Gemiddelde score: 7,2
Verzekeraars verkopen polissen met een gevoel dat ze precies weten hoe het werkt. Gaandeweg kom je erachter dat regelgeving verandert en dat jouw polis daarop niet of nauwelijks aangepast kan worden. Hierdoor eindig je met een product waar je niets... Lees verder » meer mee kunt, tot het einde van de looptijd en dan heb je de fijne of nare verrassing van de opbrengst.
J. Smit
| Gemiddelde score: 7,0
Prima verzekeraar, geen bijzonderheden.
Gemiddelde score: 6,8
Helaas nog nooit winstdeling gehad bij Nationale-Nederlanden lijfrente. Tegenvaller, want volgens mij maken ze genoeg winst: - (.
Gemiddelde score: 6,8
Alle verzekeraars zijn gericht om geld te verdienen, dus ook Nationale-Nederlanden. Ik heb een polis die ik niet kan omzetten, maandelijkse storting kan ik niet stoppen, dus betaal elk jaar voor niks. Men kan op z'n minst proactief zijn en aangeven... Lees verder » dat er geen rendement is. Immers klant is koning (of toch niet). Heb diverse verzekeringen en heb na eindelijk 12 jaar iemand gesproken die mij de fiscale verschillen kon uitleggen en wat mogelijk was. Helaas heb ik in het verleden een overdracht gedaan naar Nationale-Nederlanden die niet het rendement opbrengt als gedacht. Door een polis en negatieve overdracht dien ik nu zelf flink te sparen, wat ook niks oplevert behalve een belastingaftrek. NN moet de cliënt meer op de voorgrond zetten.
de Winter
| Gemiddelde score: 6,4
Zelf nooit contact gehad. Mijn vorige verzekeraar is waarschijnlijk overgenomen.
R. van Leeuwen
| Gemiddelde score: 6,1
Op zich is de informatie duidelijk. Bij het afsluiten van de verzekering zijn echter heel andere bedragen in het vooruitzicht gesteld dan nu uiteindelijk wordt uitgekeerd. En niet zo weinig ook. Dus laat je heel erg goed voorlichten door onafhankelijke personen.
Gemiddelde score: 5,9
Nationale-Nederlanden vind ik een redelijk betrouwbare verzekeraar ondanks dat ook zij vooral denken aan hun eigen portemonnee en niet uitgaan van de beste optie voor de klant.
Gemiddelde score: 5,5
Ik heb een vraag gesteld over het feit dat ik graag digitaal na kon gaan wat de waarde is van mijn polis, dit zou binnen een bepaalde tijd zichtbaar moeten zijn maar dat was dus helaas niet zo.
L. van der Meulen
| Gemiddelde score: 5,2
Heel veel jaren terug een verzekering afgesloten bij Nationale-Nederlanden en wel een man/vrouw polis. Een Leven vanwege de hypotheek, met daarbij later een bepaald bedrag uitgekeerd krijgen. Hele mooie beloftes, maar niets van dat alles wordt waar... Lees verder » gemaakt. Doet mij heel erg denken aan een woekerpolis.
Gemiddelde score: 4,9
Ik heb zelf niet voor Nationale-Nederlanden gekozen, hadden Leven met hypothee gekoppeld bij Delta Loyd, en dus vanzelf ondergebracht bij Nationale-Nederlanden. Voor mij een reden om op zoek te gaan naar wat anders. NN heeft mij in het verleden... Lees verder » meermaals teleurgesteld inzake eerlijk afhandelen van zaken en beloftes.
Gemiddelde score: 4,7
Niet slechter en niet beter dan andere verzekeringsmaatschappijen.
Gemiddelde score: 4,3
Het is moeilijk / onmogelijk om in contact te komen met de juiste afdeling / medewerker met voldoende kennis van zaken. Veel kastje - muur, duurt lang voordat je antwoord hebt, maar wel na ieder klantcontact een klanttevredenheidsonderzoek in je... Lees verder » mailbox terwijl je vraag of verzoek nog niet opgelost is.
Rob van Hest
| Gemiddelde score: 3,4
Ik ben een nummer voor Nationale Nederlanden. Krijg geen advies. Regelingen wijzigen constant (ligt natuurlijk aan overheid) en worden dan niet duidelijk uitgelegd. Verplichte verzekering moeten aankopen met lijfrente die afliep voor mijn 65e.... Lees verder » Ambtelijk taalgebruik. Onduidelijk wat mijn polis in de toekomst gaat opbrengen. Rendement valt erg tegen vooral vergeleken met AEX koerswinsten.
Jaap jans
| Gemiddelde score: 2,1
Oplichters, stuk voor stuk. Verzekeren staat gelijk aan diefstal! Verplicht restitutie is de oplosding.
J.I. van der Laan
| Gemiddelde score: 1,1
Ik heb een aantal zeer nare (persoonlijke) ervaringen met Nationale-Nederlanden gehad over een aantal producten die wij bij hen hebben afgesloten. Ik ben keer op keer zwaar teleurgesteld achter gebleven en er is nooit met mij meegedacht.