OHRA bestaat al sinds 1925. De verzekeraar werd opgericht als Onderlinge ziektekostenverzekeringsfonds van Hoogere RijksAmbtenaren, afgekort OHRA. Vanuit Arnhem werken we met ruim 400 collega’s voor onze 750.000 schade- en zorgklanten. OHRA is onderdeel van NN Group NV.

We bieden veel verschillende verzekeringen aan, zoals zorg-, auto-, reis- en woonverzekeringen voor particuliere zelfredzame klanten. Maar ook voor zzp-er’s in de zakelijke dienstverlening bieden we verzekeringen. Bij ons regelen klanten zaken direct, eenvoudig en zonder gedoe. Bijvoorbeeld via Mijn OHRA of de OHRA App. En ook via de website, social media of telefoon. Zo kiezen onze klanten dus zelf op welke manier ze contact opnemen met OHRA.

OHRA staat voor verzekeren zonder Paarse Krokodillen. Een Paarse Krokodil is onnodig gedoe waar je als klant tegenaan loopt. Ons doel is die hardnekkige paarse beestjes uit de weg te ruimen, zodat klanten hun zaken bij OHRA nog gemakkelijker en eenvoudiger kunnen regelen.

https://www.ohra.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,7 Gemiddeld rapportcijfer
7,7 Algemene tevredenheid
7,6 Klantgerichtheid
7,7 Deskundigheid
7,6 Duidelijkheid
7,6 Vertrouwen
8,0 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Mirla M.
| Gemiddelde score: 9,8
Heb altijd bijzonder goede service van OHRA gehad, ook als het ‘ out of the box’ was.
Bernd Gaykema
| Gemiddelde score: 9,6
Al vele jaren bij OHRA voor al mijn Schadeen. De communicatie via de app en WhatsApp verlopen heel soepel. Alleen jammer dat je moet bellen als je een nieuwe auto aanschaft en de lopende polis wilt overzetten. Maar het gesprek op zich verliep... Lees verder » gezellig en efficiënt, dus geen wanklank van mijn kant. Nog geen ervaring met het uitbetalen van Schade gehad ......
F van Veen
| Gemiddelde score: 9,4
Je wordt vriendelijk en begripvol behandeld.
Gemiddelde score: 9,4
Ik ben heel tevreden over de afhandeling van de waterSchade die ik afgelopen jaar heb gehad. Ik ben goed geholpen en het geld is vrij snel op mijn rekening overgemaakt.
Gemiddelde score: 9,1
Ze zijn eerlijk en klantgericht.
M. Houtman
| Gemiddelde score: 9,1
Wij zijn al vele jaren bij OHRA verzekerd en we werden, in geval van Schade, altijd correct geholpen. Bij telefonisch contact moesten we soms wel erg lang wachten voor we geholpen werden, maar daarna was de hulp altijd goed geregeld.
Bianca
| Gemiddelde score: 9,1
OHRA is een fijne verzekeraar, duidelijk en prima service en gewoon fijn.
Gemiddelde score: 8,9
Al 25 jaar tevreden klant door no nonsens aanpak van OHRA.
AR Goos
| Gemiddelde score: 8,9
In het verleden een aantal gevallen meegemaakt waar OHRA mij uitstekend heeft geholpen.
R.W.K.Teeuwsen
| Gemiddelde score: 8,8
OHRA houdt zelf alles ook heel goed bij!
Meer lezen »
S. Immens
| Gemiddelde score: 8,5
Makkelijk contact, goede prijs.
Gemiddelde score: 8,5
Mijn hond had aan een deur gekrast. De Schade doorgegeven via de app en in zeer snelle tijd was het netjes afgehandeld en betaald.
Gemiddelde score: 8,4
Ik heb in het verleden hulp nodig gehad bij het verlies van een baan en bij een erfenis. Ik ben toen heel goed geholpen.
Gemiddelde score: 8,3
Ik ben zeer tevreden over OHRA. Het personeel aan de telefoon is zeer deskundig en vriendelijk.
Gemiddelde score: 8,3
Als ik iets niet snap dan bel ik ze. Altijd goed en duidelijk geholpen. Ik hoop dat je ze in de toekomst kan blijven bellen in plaats van alleen online.
J. van Buren
| Gemiddelde score: 8,2
OHRA is voor mij een betrouwbare verzekeraar gebleken. Inzake mijn inboedel- en opstalverzekering bij een verhuizing werd ik goed en geduldig telefonisch geholpen. Ook het afsluiten van een autoverzekering ging zonder problemen.
Gemiddelde score: 8,2
Het is een zeer duidelijke website zonder opdringerige kleuren. Je kunt veel zaken makkelijk regelen via mijn OHRA. Contact dat ik in het verleden heb gehad was altijd goed en Schade uitkering snel. Het wisselde nog wel eens qua medewerker. De een had meer kennis dan de ander.
J.F. Heijboer
| Gemiddelde score: 8,1
Ik heb zelf een achtergrond in verzekeringen dus de voorwaarden zijn mij wel bekend. Heb zelf weinig Schade ondergaan maar bij de afwikkeling was ik altijd tevreden.
Gemiddelde score: 8,1
Ik ben tevreden.
Gemiddelde score: 8,1
Ik ben heel tevreden over OHRA. Ze zijn zeer klantvriendelijk, snel en duidelijk.
Gemiddelde score: 8,0
Schappelijke premies. Al jaren klant, twee keer Schade gehad die zonder problemen vergoed is.
Gemiddelde score: 7,9
Afhandeling van de Schade naar aanleiding van een ongeval duurde lang. Als ik inlogde op mijn account stond er een datum genoemd waarop er meer informatie bekend zou worden. Deze datum klopte niet met de werkelijke voortgang.
M.Verheij-Koster
| Gemiddelde score: 7,8
Als we Schade hebben, dan handelt OHRA dat netjes af. We kunnen via de app een foto van de nota insturen en het was erg snel geregeld.
Saskia
| Gemiddelde score: 7,7
In het verleden goede ervaringen gehad met de verzekering over diverse zaken (auto en inboedel verzekering). Gelukkig heb ik er de laatste paar jaar geen gebruik van hoeven te maken.
Gemiddelde score: 7,7
Directe en duidelijke verzekeraar. Alleen snap ik bepaalde keuzes die ze maken en eisen die ze stellen niet.
Gemiddelde score: 7,7
OHRA is klantgericht en denkt actief mee. Prijsstelling is prima.
W.J.Koopman
| Gemiddelde score: 7,7
OHRA heeft mij tot nu toe altijd goed geholpen en is in sommige gevallen van Schade best coulant geweest. Ik moet er wel bij vermelden dat ik niet veel claims heb ingediend. Gelukkig.
Gemiddelde score: 7,7
De keren dat ik contact gehad heb met een medewerker van OHRA ben is deskundig en zeer vriendelijk geholpen.
Gemiddelde score: 7,7
Gewoon een recht toe recht aan verzekeraar, die klaar staat en snel reageert als het nodig is.
G.A. van Willigen
| Gemiddelde score: 7,6
Al bijna 25 jaar verzekerd bij OHRA, één keer Schade gehad, dus een echt oordeel kan ik niet geven over afhandeling en dergelijke. Maar het voelt vertrouwd.
A. de Roon
| Gemiddelde score: 7,3
.....
Gemiddelde score: 7,2
Verzekeraars en verzekeringen zijn goed en noodzakelijk, OHRA is in principe een goede verzekeraar met duidelijke verzekeringen voor een acceptabele prijs, maar soms met verrassingen. Zo dekt de OHRA reisverzekering Schades wel indien er... Lees verder » overnachtingen geboekt zijn en niet gedurende een dagtrip - in ons geval in/naar Duitsland.
P. Schuurmans
| Gemiddelde score: 7,2
Makkelijk te bereiken en duidelijk.
S. den Broeder
| Gemiddelde score: 7,1
Ik heb bij mijn weten 1 keer een Schade gemeld, maar dat is zeker 8 jaar geleden. In mijn herinnering is dat toen goed afgehandeld.
Gemiddelde score: 7,1
Alles is altijd duidelijk en goed geregeld en ik lees nauwelijks klachten over OHRA, maar ik heb zelf in 20 jaar als klant nog geen claim hoeven indienen (geen waardering daarvoor gehad overigens), dus weet niet hoe de afhandeling is.
H.Hiddink
| Gemiddelde score: 7,0
Heb nooit gebruik hoeven te maken van de verzekering en kan dus moeilijk oordelen.
Gemiddelde score: 7,0
Ik heb al jaren geen contact met OHRA gehad omdat ik geen Schade heb gehad dus kan ik geen review geven.
Willem H Weber
| Gemiddelde score: 6,7
OHRA is moeilijk te pakken te krijgen, maar als dat contact eenmaal tot stand is gekomen zitten er een aantal medewerkers die hun vak verstaan.
M. Hendrix
| Gemiddelde score: 6,4
Ik heb al tientallen jaren de WA verzekering van ORHA. Een keer mijn fiets omgevallen tegen een ruitje en ruitje kapot. Opgegeven en ruitje is vergoed. Paar maanden heeft onze hond een andere hond aangevallen met als resultaat een dierenarts... Lees verder » rekening van €150, =. Werd ook zonder problemen vergoed door mijn WA verzekering. Dus ik ben erg tevreden met mijn OHRA WA verzekering.
Gemiddelde score: 6,3
Ik vind dat ik goed geholpen word door OHRA en dat zij snel handelt als t nodig is. Heb geen klachten over OHRA.
Gemiddelde score: 6,1
Het is al weer een paar jaar geleden. Mijn fiets was gestolen uit mijn schuur en het kostte mij enige moeite om het volledige bedrag terug te krijgen hoewel ik hiervoor wel verzekerd ben.
W. Verhoeven
| Gemiddelde score: 6,0
Wij hebben bij OHRA een allrisk autoverzekering lopen sinds enkele jaren, nog geen ondervinding gehad met Schade, gelukkig, alleen het telefonisch benaderen is vaak lastig en men moet veel geduld hebben om een medewerker aan de lijn te krijgen.
Gemiddelde score: 6,0
Doordat informatie vaak lastig te vinden is komt OHRA niet heel transparant over.
Edwin
| Gemiddelde score: 4,7
Ik heb via de website alles opgezegd.
Gemiddelde score: 4,7
OHRA is naar mijn idee niet beter of slechter dan andere verzekeraars. Het is dat ik verzekeringen nodig heb, en daarvan vond ik OHRA de minst slechte omdat ze in elk geval goed bereikbaar zijn. Wel vind ik dat mij van alles "aangepraat" wordt en... Lees verder » dat alle dekkingen heel rooskleurig worden voorgesteld, maar als het puntje bij paaltje komt geven ze niet thuis want dan is toevallig dat stukje wat ik wil declareren, niet gedekt.. Kortom, verzekeraars zijn wat mij betreft een noodzakelijk kwaad maar ik sluit verzekeringen af om gedekt te zijn bij echt grote calamiteiten. Voor de wat kleinere claims heb ik het opgegeven.
Gemiddelde score: 4,4
Veel gedoe en uiteindelijk geen vergoeding.
Gemiddelde score: 3,9
Ik heb lang geen Schade gehad. Op vragen over mijn autoverzekering kreeg ik onduidelijke antwoorden. Ik vind de website lastig te begrijpen. Toen ik een vraag had over het aanpassen van mijn wachtwoord duurde het meer dan een week (!) voor ik een... Lees verder » reactie had. Geen idee wat er gebeurt als ik echt Schade heb.