Verzekeren is vast niet je favoriete bezigheid. Dat begrijpen we bij Reaal maar al te goed. Toch is het prettig als het lekker geregeld is en daar helpen we je graag bij. Dat doen we al meer dan 100 jaar, voor bijna 2 miljoen klanten. Bij Reaal vind je heldere producten met een duidelijke uitleg. Zo hou jij altijd de touwtjes in handen en bepaal je zelf wat je verzekert, en hoe jij je verzekeringen regelt. Rechtstreeks bij ons of via een adviseur die jou het werk uit handen neemt. Wat je ook kiest, wij maken het in orde. Zodat jij kan zeggen: Lekker geregeld. Reaal. Reaal maakt onderdeel uit van VIVAT.

https://www.reaal.nl
2020
  • 2020
  • 2019
  • 2018
  • 2017
  • 2016
7,1 Gemiddeld rapportcijfer
7,0 Algemene tevredenheid
7,2 Klantgerichtheid
7,2 Deskundigheid
7,1 Duidelijkheid
6,9 Vertrouwen
7,2 Contact met verzekeraar
Hoog-Laag
  • Hoog-Laag
  • Laag-Hoog

Klantreacties

Gemiddelde score: 10
Vanaf het allereerste begin tot heden uitsluitend positieve ervaringen!
B. Damhof
| Gemiddelde score: 9,2
Mijn tussenpersoon is zeer deskundig en professioneel.
A.v.Houtum
| Gemiddelde score: 8,8
Reaal is een betrouwbare en goede maatschappij. Ze communiceren goed en zijn duidelijk en open naar klant.
Gemiddelde score: 8,8
Redelijk makkelijk af te sluiten, zonder 'gedoe'.
Gemiddelde score: 8,4
Na afsluiten geen problemen meer gehad.
J. v.d. Burg
| Gemiddelde score: 8,4
Reaal reageert snel en duidelijk bij vragen, ook duidelijke correspondentie.
Gemiddelde score: 8,3
Bij vragen goed bereikbaar, communiceren niet veel maar altijd duidelijk.
Gemiddelde score: 8,2
Fijne verzekering, doet wat het moet doen. Klantgericht.
Gemiddelde score: 7,9
Goed, persoonlijk, uitgebreid advies gekregen van de tussenpersoon.
P.J.T.D. van den Berg
| Gemiddelde score: 7,9
Mijn contact loopt alleen maar via mijn tussenpersoon en daar ben ik uiterst tevreden over.
Meer lezen »
Gemiddelde score: 7,8
Ik ben tevreden, maar heb gelukkig nog nooit met de Leven hoeven schakelen.
Gemiddelde score: 7,8
Goed gevoel, genoeg vertrouwen dat alles goed is geregeld.
Lourens van der Sluis-Voskamp
| Gemiddelde score: 7,5
Goede verzekering. Ze laten alles positief zien, zoals rentende opbouw, pakt helaas tegenwoordig negatief uit. En dat is jammer.
T van Wordragen
| Gemiddelde score: 7,4
Ondanks weinige contacten: als ik vragen heb worden ze duidelijk beantwoord.
Gemiddelde score: 7,4
Ik heb sws een erg negatief gevoel bij verzekeringsmaatschappijen, omdat ze in mijn ogen angst en een fictief gevoel van zekerheid exploiteren.
Gemiddelde score: 7,0
Afgesloten via financieel adviseur samen met hypotheek. Ga ervan uit dat de Leven netjes uitkeert mocht het zover komen maar tot nu toe niet nodig geweest. Na het afsluiten geen pro-actieve tussentijdse informatie gehad van verzekeraar.
Gemiddelde score: 6,8
Ik sloot geruime tijd geleden bij Reaal een lijfrenteverzekering. Uiteraard kreeg ik toen allerlei ronkende, prachtige visioenen voorgeschoteld over de te behalen resultaten. Daar is niets van terecht gekomen. Ook was Reaal niet duidelijk over wat... Lees verder » de verzekering precies inhield: er bleek nog een Leven aan gekoppeld te zijn waar je jaarlijks een flinke premie voor betaalde. Dat was niet duidelijk uitgelegd. Toen aan het licht kwam dat er sprake was van een woekerpolis kon de verzekering overnieuw gesloten worden. Reaal nam het initiatief daartoe, en maakte het aldus weer enigszins goed. Bij een latere aanpassing van de verzekering heeft Reaal duidelijk en correct gehandeld. In het verleden heeft de toenmalige (CDA-VVD) in een regeling besloten dat mensen zelf meer moesten doen aan het verzorgen van hun pensioen. Ze gaven daarmee de verzekeraars de kans om als hyena's hun klanten uit te knijpen. Uiteindelijk deden alle verzekeraars daar aan mee, dus was Reaal niet slechter dan de anderen. Maar van een verzekeraar die voortkomt uit de arbeidersbeweging had ik beter verwacht.
Gemiddelde score: 6,6
Reaal is een prettige partner. Min puntje is dat alles tegenwoordig digitaal moet terwijl de polis in oude tijd is afgesloten.
Gemiddelde score: 6,6
Het afsluiten van de Leven bij Reaal was heel makkelijk. Makkelijk online een gezondheidsvragenlijst ingevuld. Onze financieel adviseur heeft ons van alle informatie voorzien. Na het afsluiten bleek de premie echter hoger dan was de financieel... Lees verder » adviseur voor ons had uitgerekend en aangevraagd. Bij de klantenservice konden ze niet achterhalen waar dit verschil vandaan kwam, maar het kon ook niet aangepast worden.
Gemiddelde score: 6,4
Ik heb het gevoel alleen maar mijn geld over te maken en voel mij niet echt klant. Ik moet pro actief zelf mijn zaken regelen en zou graag zien dat een verzekeraar er alles aan doet mij te behouden en te waarderen. Dat gevoel heb ik niet, mijn polis zou alleen maar duurder worden.
J. van Beers
| Gemiddelde score: 6,4
Reaal laat je in je waarde. Vallen je niet onnodig lastig en hebben nooit problemen mee gehad. Al hebben we ook nooit iets meegemaakt dus hebben er verder ook weinig ervaring mee qua service enzo.
Gemiddelde score: 6,2
Mijn ervaring met verzekeringen is dat zij er niet zijn voor de klant, maar om geld te verdienen, door grotere Schades maar eindeloos uit te stellen en je te verzuipen in papierwerk.
Gemiddelde score: 6,0
Ooit Leven afgesloten voor hypotheek. Nooit meer wat van gehoord anders dan de automatische incasso. Geen idee of het goedkoper kan of dat we nog goed verzekerd zijn. Ongeveer 7 jaar alleen maar incasso's en verder geen informatie. Heeft voor- en nadelen.
Gemiddelde score: 5,9
Ooit afgesloten in verband met hypotheek. Vervolgens hoor je nooit meer iets.
Gemiddelde score: 5,9
Je bent veel geld kwijt aan een financieel adviseur terwijl het ook rechtstreeks met de verzekeraar kan.
Gemiddelde score: 5,9
Voor dat er iets geregeld is moet je diverse malen contact opnemen met Reaal. Het gaat dan betrekkelijk moeilijk. Er moeten steeds een aantal formulieren in gevuld worden.
Gemiddelde score: 5,7
25 jaar geleden een verzekering afgesloten. Elk jaar krijg je een rekening, elk jaar betaal je en elk jaar krijg je een overzicht. Dat is het contact met de verzekering. Wat moet ik er verder over zeggen?
Ad Ford
| Gemiddelde score: 4,8
Heb geen flauw idee van wat er allemaal in de brieven van welke verzekering dan ook staat. Daarom laat ik het lekker over aan mijn financiële man.
Gemiddelde score: 3,4
Ik heb er totaal geen vertrouwen in. Ze hebben nooit contact met mij. Geven me nooit advies over hoe ik er voor sta. Kleine lettertjes zijn niet te begrijpen. Ze willen alleen winst maken en verder geen respect voor de klant.
J. Jansen
| Gemiddelde score: 1,6
Ik heb zelf ervaren dat de verzekering als eerste nee verkoopt. Ze houden geen rekening met emoties.